سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد؛
کد خبر: ۱۱۱۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 30 July 2023

تابناک/گیلان سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه تاکنون برای ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سند مالکیت صادر شده است، گفت: رفع تداخل اراضی، اساس صدور اسناد مالکیت و در نهایت حفاظت از اراضی باغی و زراعی است.

سهیل توکلی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، حفاظت از اراضی کشاورزی را موجب امنیت غذایی دانست و اظهار کرد: مردم مراقب باشند تا اراضی کشاورزی با تغییر کاربری مواجه نشود، زیرا امنیت غذایی ما وابسته به اراضی کشاورزی است.

وی یکی از برنامه های دولت و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی را صدور اسناد کشاورزی دانست و تصریح کرد: در راستای صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی نیازمند همکاری کشاورزان با ادارات ثبت اسناد و مدیریت های جهاد کشاورزی در شهرستان ها هستیم.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون برای ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سند مالکیت صادر شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل کشاورزان و ادارات ثبت اسناد و مدیریت های جهاد کشاورزی باقی مانده اراضی نیز سنددار شوند.

توکلی، از دیگر برنامه های دولت و وزارت جهاد کشاورزی را رفع تداخل اراضی دانست و گفت: در سطح استان گیلان ۲۳۰ هزار هکتار پلاک کشاورزی دارای تداخل را شناسایی کردیم.

وی از رفع تداخل ۱۵۲ هزار هکتاری این اراضی با همکاری کارگروه های شهرستانی رفع تداخل و کمیسیون های مربوطه خبر داد و عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲، رفع تداخل اراضی کشاورزی استان به اتمام خواهد رسید.

سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان رفع تداخل اراضی را اساس صدور اسناد مالکیت و در نهایت حفاظت از اراضی باغی و زراعی دانست و یادآور شد: رفع تداخل اراضی کشاورزی در شهرستان های لنگرود، املش، رودسر، فومن، آستانه اشرفیه و... پیشرفت خوبی دارد و تا پاییز به اتمام می رسد.

وی در ادامه به ویلاسازان غیر مجاز هشدار داد که اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز نکنند و گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویژه شالیزاری خط قرمز دولت بوده و لذا افرادی که اقدام به تغییر کاربری غیر مجاز می کنند، با تعقیب کیفری و برخورد قانونی و اجرای احکام قلع و قمع مواجه خواهند شد و هر سازه هزینه مازاد را برای آنان به دنبال دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار