کد خبر: ۱۱۲۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 14 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 23/05/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
توقيف موتورسيکلت های قاچاق ميلياردي در تنکابن
سردار حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از کشف سه دستگاه موتورسيکلت سنگين قاچاق به ارزش 12ميليارد ريال در شهرستان تنکابن، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار " سید موسی حسینی" با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر تردد سه دستگاه موتورسيکلت سنگين کراس در شهرستان تنکابن، پیگیری موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطان این پلیس در آن شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات و اطمينان از صحت قاچاق بودن موتورسيکلت های مذکور، با هماهنگی قضائی در حالیکه در موتورسیکلت ها در حیاط منزل پارک بوده توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه مالک موتورسیکلت های توقیفی پس از تشکیل پرونده به تعزیرات شهرستان تنکابن معرفی شد، اظهار داشت: ارزش موتور سيکلت قاچاق کشف شده توسط کارشناسان بالغ بر 12ميليارد ريال برآورد شد.
سردار حسینی ضمن قدردانی و تشکر از شهروندان خواست: هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکزفوريت هاي پليسي110 گزارش نمایند.
------------------------------
دستگیری سارق در حین سرقت در آمل
سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق سیم و کابل برق با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علی داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل هوایی برق در سطح حوزه استحفاظی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی محل های وقوع سرقت توسط مأموران پاسگاه دابودشت و تقویت گشت های کنترلی در نهایت سارق در حین سرقت شناسایی و با اقدام به موقع مأموران دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به 9 فقره سرقت در سطح حوزه استحفاظی اعتراف کرد.
سرهنگ داداش تبار از کشف 100 متر سیم و کابل برق و ابزار و ادوات سرقت از سارق خبرداد و گفت: پس از تشکیل پرونده متهم با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد و تحقیقات در زمینه سایر سرقت های احتمالی کماکان ادامه دارد .
------------------------------
دستگیری سارق موتورسیکلت در قائم شهر
سرهنگ خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری سارق موتورسیکلت در حین سرقت توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه علی آباد شهرستان قائم شهر با سرعت عمل، فردی را که قصد سرقت یک دستگاه موتور سیکلت را داشت، دستگیر کردند.
وی ادامه داد: در بررسی های پلیسی مشخص شد موتورسیکلت بدون لوازم ایمنی مانند قفل و زنجیر مناسب در محلی خلوت پارک بوده که همین امر متهم را تحریک کرده و قصد سرقت آن را داشته که با هوشیاری به موقع عوامل گشت انتظامی، سرقت موتور سیکلت ناکام ماند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی های فنی و تکمیلی پلیس به 16 فقره سرقت اعتراف که پس از هماهنگی قضائی و تشکیل پرونده به پلیس آگاهی شهرستان تحویل داده شد.
سرهنگ خادمی از صاحبان وسایط نقلیه بالاخص موتورسیکت درخواست کرد: به هشدار ها و توصیه های پلیس توجه کرده و وسایل نقلیه خود را به سیستم ایمنی و قفل زنجیر مجهز کنند و در صورت پرسه زدن افراد معلوم الحال در محلات، کوچه ها و خیابان ها سریعا مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------
قرص‌هاي غیرمجاز و مخدر در بهشهر کشف شد
سرهنگ ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 2 هزار عدد قرص‌هاي مخدر و غیرمجاز در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" بيان كرد: در پي کسب خبري مبني بر فعالیت افرادی در امر فروش قرص‌هاي مخدر و روانگردان در سطح شهرستان بهشهر، پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
جانشین انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با هماهنگی قضائی در بازرسي از منزل و یک واحد صنفی، تعداد 2 هزار عدد قرص‌هاي مخدر و روانگردان کشف و با همکاری پلیس اماکن عمومی برابر دستور قضایی واحد صنفی پلمب شد.
سرهنگ ابراهیمی با بيان اينكه در این راستا 4 متهم دستگیر و جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرمجاز، مراتب را به مركز فوريت‌‌هاي پليسي110 اطلاع دهند.
------------------------------
دستگیری سارق کارت‌های عابربانک در ساری
سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق خشن عابربانک در ساری خبر داد و گفت: متهم به 5 فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" اظهار کرد: بنابرحساسیت موضوع، ماموران کلانتری 12 راهی صحنه وقوع جرم شدند و پی بردند، مرد جوان از ساعتی قبل کنار خودپرداز ایستاده و مشغول شناسایی طعمه بوده که در زمانی مناسب اقدام به سرقت کند.
وی افزود: ماموران کلانتری 12 در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و بررسی‌های تخصصی هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند او در زمینه کلاهبرداری سابقه‌دار بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری تصریح کرد: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهي مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.
وی افزود: متهم پس از انتقال به کلانتری 12، هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر بیش از 5 فقره سرقت کارت بانکی از شهروندان اعتراف کرد که تمامی مال باختگان وی را پس از حضور در کلانتری12 این شهرستان شناسایی کرده‌اند.
سرهنگ حسن زاده خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کلانتری 12 این شهرستان قرار گرفت.
------------------------------
دستگیری 5 سارق منزل در عباس آباد
سرهنگ صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 5 سارق منزل با 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 5 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی لوازم سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.
سرهنگ صالحی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------
کشف میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در کلاردشت
سرهنگ اکبرنژاد فرمانده انتظامي شهرستان كلاردشت از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با رویکرد امنیت محله محور در مناطق آسیب پذیر اجتماعی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مصطفی اکبرنژاد" در تشریح این خبر، گفت: در جهت پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراری نظم و امنيت در شهرستان کلاردشت، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي محله محور  در اين شهرستان اجرا شد.
وی تصریح کرد: ماموران با تقویت گشت های انتظامی موفق به شناسایی و دستگيري 4 سارق و كشف 14 فقره انواع سرقت و کشف یک دستگاه خودرو و موتور سیکلت سرقتی در این شهرستان شدند.
سرهنگ اکبرنژاد خاطر نشان كرد؛ در اين طرح از 80 واحد صنفي بازديد شد كه به 20 واحد صنفي تذكر و اخطار پلمب داده شد و 2 واحد صنفی به علت طرح ناظر 2 عدم رعایت شئونات اسلامی پلمپ گردید.
وي از توقیف 21 خودرو و 7 موتورسیکلت  متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: برابر دستور قضائي مبني بر جلب محكومان كيفري و حقوقي، ماموران موفق به دستگيري 22 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی 4 نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر در این طرح شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، اظهار کرد: در راستای مبارز با قاچاق کالا مامورین پلیس آگاهی شهرستان موفق به کشف لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال شده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت در خاتمه ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110به مرکز فوريت هاي پليسي اعلام دارند.
------------------------------
كشف3 تن چوب قاچاق در نکا
سرهنگ عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف خودرو حامل3 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد
 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"قاسم عزیزی" در تشريح اين خبر،گفت: ماموران پاسگاه های "پی رجه، استخر پشت و زارم رود" در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا،حين گشت زنی در محور کوهستانی هزارجریب به خودرو های حامل چوب مظنون شدند.
وی اظهار داشت: ماموران خودروی های مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز از نوع راش وتوسکا که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود: در این راستا خودروهای حامل چوب قاچاق توقیف، 3نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.
سرهنگ عزیزی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق  چوب خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 ویا نزدیکترین پاسگاه انتظامی، اطلاع دهند.
------------------------------
کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در استان مازندران
سرهنگ محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از تنوع کشفیات طی هفته گذشته در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در این استان خبر داد.
سرهنگ " محمد محمد پور" درگفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطین اين پليس در سراسر استان مازندران در زمان اجرای عملیات با استفاده از ظرفیت های مطلوب منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی اقدام عملیاتی جامع خود را برنامه هدف و با بررسي صحت وسقم موضوع را در دستورکارخود قرارداده اند.
وي افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان های تحت رهگیری و اطمينان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: در بازرسي های به عمل آمده، کشفیات مهمی از جمله، 4دستگاه موتورسنگین قاچاق، 34تن چوب آلات جنگلی، تعداد 105 کیسه آرد قاچاق، 18اصله الوار قاچاق جنگلی،20حلقه لاستیک، تعداد 7هزار و 200شاخه چلم(گیاهان زینتی) جنگلی، 51 راس احشام، 422 عدد سکه از انواع اموال فرهنگی و تاریخی و تعد اد 7قلم اشیاء عتیقه،1000عدد قرص خارجی داشتند.
سرهنگ محمدپور تصریح کرد: در اين رابطه 18 متهم دستگير، 12دستگاه خودرو توقیف و یک واحد صنفی نیز پلمپ شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و اموال مکشوفه را به نمایندگان سازمانهای مربوطه تحويل داده شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با اشاره به اینکه کارشناسان امر ارزش کالاهای مکشوفه را بالغ بر 30میلیارد ریال عنوان کردند در خاتمه بیان داشت: مبارزه بي امان با پديده شوم قاچاق از اولويت هاي اين پليس بوده با برنامه‌ريزي و طرح ريزي عملياتي، در طول شبانه‌ روز محورهاي مواصلاتي به منظور برخورد و پیشگیری با قاچاق کالا مورد پايش و کنترل قرار مي‌گيرد. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار