مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پروژه بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر با ۳۳ کیلومتر طول کل مسیر، پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 15 August 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سید محسن حمزه‌لو در بازدید خبرنگاران از طرح‌های راهسازی منتهی به پایانه مرزی تمرچین اظهار داشت: قطعه نخست بزرگراه نقده-پیرانشهر ۱۰ کیلومتر بوده که با۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده برای تعریض و بهسازی محور، حدود ۴۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

 وی ادامه داد: عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و حدود ۴ کیلومتر آن پیش از این زیربارترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۶ کیلومتر از این محور نیز تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد و آماده تردد زائران اربعین حسینی می‌شود.

 حمزه‌لو افزود: اجرای عملیات در بزرگراه نقده-پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل در این مسیر و سهولت تردد زائران اربعین انجام می گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.

 وی بیان کرد: مساله مورد توجه روستای گارنا نیز توجه به ایمن سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن سازی مسیر ورودی روستای گارنا انجام شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: قطعه دوم بزرگراه نقده-پیرانشهر نیز ۲۴ کیلومتر طول دارد وبیش از ۵ کیلومتر از آن زیربار ترافیک رفته است و تا اربعین ۵ کیلومتر دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

حمزه‌لو افزود: طرح ساماندهی ۲.۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز انجام شده و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

خبرنگار : زیبا محمدی

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار