فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای ضرورت آگاه‌سازی بر لزوم تدوین راه فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ 15 August 2023

سردار رحیم جهانبخش در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: راه فرهنگی و رسانه‌ای باید با همکاری پلیس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات آذربایجان غربی تدوین و عملیاتی شود.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران و پلیس در تداوم امنیت روانی جامعه، توسعه عدل و ساختارهای اجتماعی و فرهنگی و ارتباطات سالم، مقابله با ناهنجاری‌ها و مشابهت فعالیت این دو حوزه افزود: خبرنگاران و پلیس حافظ امنیت اجتماعی و آرامش و رضایتمندی در جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه پلیس و رسانه دو بال تولید امنیت در جامعه هستند، گفت: همراهی و همکاری رسانه‌ها در ایجاد امنیت روانی و کارکنان پلیس در امنیت عینی موجب شده تا روند امنیت استان رو به افزایش بوده و ما جزء استان های برتر در این زمینه باشیم.

جهانبخش اضافه کرد: در نرخ وقوع جرایم در استان جزء سه استان امن کشور هستیم که فرهیختگی مردم و همراهی در ایجاد امنیت این امر را موجب شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد : خوشبختانه با تلاش عمومی در هیچ کدام از جرایم بجز "جرایم خرد و موضوع امنیت اجتماعی " مشکلی در استان نداریم.

وی با بیان اینکه ما شایستگی امن ترین جغرافیای تاریخ را داریم، اضافه کرد: همه در این امنیت اثرگذار هستند که این امور به واسطه اقدامات رسانه ها باید به کام مردم شیرین جلوه‌ کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اذعان کرد: با توجه به شرایط پیش رو، همگرایی عمومی و شاخص‌های امنیتی، آذربایجان غربی شایستگی امن‌ترین نقطه را دارد.

جهانبخش اذعان کرد: از حیث تراکم جمعیت، آذربایجان غربی با 87.28 جزو استان های پرتراکم است ولی نرخ وقوع جرم ما یک سوم کشوری است.

وی در تشریح جزئیات نرخ وقوع جرایم در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نرخ وقوع سرقت در استان ۲۷۰ در ۱۰۰ هزار نفر شده که حدود یک سوم نرخ کشوری است؛ نرخ سرقت مسلحانه نیز اصلا محلی از اعراب در استان ندارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سرقت به عنف در کشور ۱۷.۸ و در استان ۰.۷ بوده و در وقوع قتل هم ۰.۸ است.

جهانبخش گفت: در وقوع شرارت و نرخ‌این جرم هم نصف‌ کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه در جرایم مالی از نرخ‌ کشوری ۳۴ واحد بالاتر هستیم که این امر نیز به علت کشف قاچاق های متعدد اتفاق افتاده، افزود: در نزاع از میانگین کشوری بالاتر هستیم و در حوزه تصادفات نیز با وجود موارد متعدد، ۳۰ درصد پایین تر از میانگین قرار داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه اعتیاد ۲۱ واحد از نرخ‌ کشوری پایین تر هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سرقت، استان سی و سوم کشور در حوزه وقوع هستیم، اظهار کرد: در سرقت مسلحانه آخر کشور بوده و در سرقت به عنف هم سی و سوم کشور هستیم.

جهانبخش ادامه داد: در حوزه قتل، استان بیست و یکم کشور هستیم، در حوزه شرارت در رده ۱۶ استان های کشور و در نزاع در رده نهم قرار داریم.

وی گفت: البته در بخش جعل اسناد، جرایم‌مالی و نزاع، رتبه های ما در بین استان های کشور یک‌رقمی است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ١٣ درصدی تصادفات فوتی و ٧ درصدی تصادفات جرحی ادامه داد : ٢۶۵ نفر در تصادفات درون و برون شهری در ۴ ماهه اول امسال جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد : در چهار ماهه امسال ١٢٢ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به کسب رتبه اول پلیس فتای استان در سطح کشور از کشف بیش از ٩۶ درصدی جرایم سایبری خبر داد و گفت: بر همین اساس میزان کشفیات ١۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و در این حوزه ٣٨٧ نفر و ۴ باند فعال فیشینگ دستگیر شده اند.

وی اذعان کرد : در چهار ماهه امسال ۶۶ هزار فقره گواهینامه صادر و به علت رکود بازار خودرو نقل و انتقال کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۳۶۶ هزار مسافر خارجی از مرزهای استان وارد کشور و بیش از ۵۱۳ هزار نفر از هموطنان از کشور خارج شدند که ۲۲ درصد در تردد اتباع ایرانی و ۵۵ درصد در تردد اتباع خارجی از مرزها شاهد رشد هستیم.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار