استاندار آذربایجان‌غربی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر:
مرز تمرچین آماده پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی شمالغرب کشور و کشور‌های ترکیه، آذربایجان و زائران کشور‌های منطقه قفقاز است.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 18 August 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبربا بیان اینکه  آب و هوای مناسب از ویژگی مرز تمرچین برای عبور زائران اربعین حسینی است گفت:سال گذشته اولین بار شاهد اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین بودیم  و ۷۰ هزار نفر سال گذشته بدون هیچ مشکلی به زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از مرز تمرچین مشرف شدند.

 

معتمدیان افزود:تدابیر حداکثری برای استقبال از زائران اربعین حسینی اندیشیده شده است وآمادگی پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعين حسینی را در استان داریم  همچنین پذیرای مردم از شمالغرب کشور و کشورهای ترکیه،  آذربایجان و زائران کشورهای منطقه قفقاز خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر اسکان روزانه در مبادی ورودی استان و مرز تمرچین پیش بینی شده است  افزود: ظرفیت روزانه  ۵۰هزار پارکینگ خودرو پیش بینی شده و بصورت رایگان در اختیار زائران اربعین قرار می گیرد .

 

استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: در حوزه بهداشت و درمان و اورژانس پيش بيني های لازم انجام شده است وبه برکت حضور و اقتدار نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی هیچ مشکل امنیتی  در استان و در طول مسیر در اقلیم کردستان نداریم.

 

معتمدیان در ادامه افزود:در مرز توقف نخواهیم داشت و در مرز تمرچین و حاج عمران  با توافق با اقلیم کردستان عراق ۳۸ کیت ورود و خروج ایجاد شده است  ودر پیک حضور حداکثر ۱۰ دقیقه توقف خواهد بود .

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: برای حمل و نقل داخل اقلیم کردستان عراق دو هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده است ودر منطقه الحسینیه تدابیر ویژه برای انتقال زائران به شهر نجف اندیشیده شده است .

 

معتمدیان درپایان گفت : دو هفته پیش میزبان ۱۵۰۰ نفر از موکب داران شمالغرب کشور بودیم از روز شنبه پذیرای زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین خواهیم بود مرز تمرچین بصورت ۲۴ ساعته برای اعزام زائران اربعین فعال خواهد بود .

 

برچسب ها: ارومیه ، تمرچین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار