سفیر کره جنوبی در سفر به ارومیه از موزه باستان‌شناسی و کلیسای حضرت مریم بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ 24 August 2023

به‌گزارش تابناک آذربایجان غربی، یون کانگ هیون، سفیر کره جنوبی که برای تماشای مسابقات والیبال مردان آسیا به ارومیه سفر کرده است از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان از جمله موزه باستان‌شناسی و کلیسای حضرت مریم بازدید کرد.

سفیر کره جنوبی در این بازدید ضمن ابراز خشنودی از فراهم شدن شرایط برای سفر به ارومیه اظهار کرد: آذربایجان غربی و ارومیه دارای فرهنگ و تاریخ غنی بوده و آشنایی با این تاریخ برای من جذاب بود.

یون کانگ هیون افزود: بنده همیشه از سفر به شهرهای مختلف ایران لذت می‌برم و سفر به ارومیه نیز یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها برایم است.

همچنین در حاشیه بازید سفیر کره جنوبی از موزه، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خواستار حضور سرمایه‌گذاران کره‌جنوبی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری استان شد.

در پایان این بازدید از طرف سفیر کره جنوبی هدیه‌ای به نشانه گرامیداشت شصتمین سالگرد همکاری سیاسی ایران و کره جنوبی به مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و داریاووش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه اهدا شد و نیز پکیج معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی به سفیر تقدیم شد.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار