استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای پذیرش ۵۰۰ هزار زائر اربعین اندیشیده است ، گفت: ٨۰ موکب در استان و اقلیم کردستان عراق آماده پذیرایی از مهمان و زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی هستند.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹ 24 August 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در مرز تمرچین پیرانشهر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت اسکان روزانه ۴۰ هزار زائر اربعین در مرز و پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر فراهم است.

وی افزود: تدارک پخت و توزیع روزانه تا ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌های مردمی در مسیر تردد زائران و پارکینگ رایگان برای ۵۰ هزار خوردو با امکانات لازم در ورودی شهر پیرانشهر، پادگان جلدیان ارتش و پایانه مرزی تمرچین پیش بینی شده و در اختیار زائران قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی به فعال شدن ۳۸ گیت ورود و خروج برای توقف حداقلی در مرز تمرچین نیز اشاره کرد و ادامه داد: تدابیر لازم برای تسهیل در تردد زائران از مرز تمرچین تا الحسینیه بغداد و شهر نجف اشرف تدارک دیده شده است.

معتمدیان در خصوص هماهنگی‌های لازم با مسوولان اقلیم کردستان عراق برای تردد زائران اربعین حسینی، اضافه کرد: تمهیدات حداکثری از جمله اختصاص خودروهای عمومی برای جابجایی زائران از تمرچین به سمت عتبات عالیات پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در اربعین مشرف شدند و امسال تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین را از این مرز پیش بینی کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان غربی به وحدت و همدلی ایجاد شده در منطقه برای میزبانی زائران اربعین اشاره کرد و گفت:  تمامی این وحدت و همدلی به برکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شکل گرفته است و مردم استان برای خدمت به زائران امام حسین علیه السلام افتخار می کنند . 

برچسب ها: ارومیه ، تمرچین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار