کد خبر: ۱۱۲۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 02 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 11/06/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
همسرکشی زن 56 ساله در مازندران
سردارحسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد: زن 56 ساله ای که پس ازدواج با افراد مسن متمول آنان را به قتل می رساند در محمودآباد دستگیر شد و به 7 فقره قتل اعتراف کرد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردارحسن مفخمی شهرستانی در باره جزئیات این خبر، گفت: در پی مرگ مشکوک پیرمرد 82 ساله ای در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در جریان رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان و پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد با بررسی های همه جانبه به همسر 56 ساله مقتول  مشکوک شدند و وی را دستگیر کردند .
سردارمفخمی اظهار داشت: متهم که در ابتدا منکر هرگونه دخالتی در مرگ همسر خود بود، در مواجهه با ادله های پلیسی به قتل وی اعتراف کرد.
این مقام انتظامی، افزود:  با توجه به این که در بررسی سوابق ازدواج متهم، سایر همسران وی که افرادی مسن و دارای تمکن مالی مناسب بوده اند به طرز مشکوکی جان باخته بودند، متهم تحت بازجویی های فنی قرار گرفت .
سردار مفخمی، با بیان این که متهم با افزودن مواد بیهوش کننده در نوشیدنی های همسران خود آنان را بیهوش کرده و سپس آنان را به قتل می رساند، بیان داشت: این جانی حرفه ای در ادامه تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6  فقره قتل دیگر در سایر شهرستان های استان نیز اعتراف کرد .
فرمانده انتظامی استان مازندران، در خاتمه با اشاره به این که متهم با شناسایی افراد مسن و دارای تمکن مالی با دریافت مهریه ای سنگین با آنان ازدواج کرده و سپس تصمیم به قتل آنان می گرفت، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و تحقیقات پلیس برای بررسی و جزئیات سایر قتل های احتمالی ادامه دارد .
------------------------------------------
شهدا مرزبانان مرزهای شریعت و ملتنند
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور در مراسم چهلمین روز شهادت شهید رضا شیخی گفت: شهدا در واقع مرزبانان مرزهای دین و شریعت و ملتنند .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی در مراسم چهلمین روز شهادت شهید رضا شیخی در شهرستان نکا، گفت: شرط شهید شدن، شهید بودن است .
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور برابر وعده خدای متعال در آیه "ان الله اشتری انفسهم" قرآن کریم ثمره معامله با خدا بهشت است و این ثمره تنها از آن کسانی است که در راه خدا، برای توحید و برای اعتلای اسلام می جنگند.
حجت الاسلام ادیانی، تصریح کرد: نباید نگران بود که مجموعه ما شهید می‌دهد؛ سازمانی که شهید می‌دهد پویا وزنده است‌؛ ما از شهادت باکی نداریم وشهادت را سعادت می دانیم.
وی، تصریح کرد: خداوند خریدار جان ومال انسان مؤمن است و در کلام آسمانی خود به آن ها بشارت روزی نزد خود را داد و خودش خریدار شهدا شد.
ادیانی در توصیف مقام و منزلت شهدا، گفت: شهدای ما در قدم اول اهل توبه اند ،آنان عبادت کندگان رب العالمینند که شبانگاه خدای باریتعالی را می خوانند، اینها ستایش گران رب العالمینند ، اهل روزه و امر به معرو و نهی از منکر ند.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور در خاتمه با بیالن این که جان برکقان انتظامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن که می خواهند جای ارزش های اسلامی را بگیرند ایستاده اند، اظهار داشت: جان برکفان انتظامی و شهدای مدافع وطن در واقع مرزبانان مرزهای دین و شریعت و ملتند.
------------------------------------------
کشف تجهیزات تولید ارز دیجیتال در ساری
سرهنگ محمد محمد پور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 22 دستگاه استخراج رمز ارز ديجيتال قاچاق توسط در شهرستان ساری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمد پور " در گفت وگوي  اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پی اجرای ماموریت های محوله و انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از عاملان تولید ارز دیجیتال در شهرستان ساری شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان ، افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در بازرسی از محل بهره برداری از این تجهیزات توسط متهم  22 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال کشف کردند.
سرهنگ محمدپور، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 2  میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و در نتیجه افزایش بیکاری و بروز جرائم در جامعه می شود.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیر قانونی، قاچاق و سایر بی نظمی های اجتماعی موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستبند پلیس میاندورود بر دستان سارقان حرفه ای سیم برق
سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان "میاندورود" از دستگیری 2 سارق حرفه ای سیم و کابل برق با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" در تشریح جزئيات اين خبر بیان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با انجام بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت ها، رد پای 2 سارق سابقه دار و یک مالخر را در رابطه با این سرقت ها شناسائی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی و آلات و ابزار سرقت از مخفیگاه آنان کشف شد .
سرهنگ راست خدیو از دستگیری یک مالخر در ادامه رسیدگی به این پرونده خبر داد و اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به 10 فقره سرقت سیم برق پس از تشکیل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفي شدند.
------------------------------------------
پایان جولان عاملان شرارات و چاقوکشی در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری عاملان چاقوکشی و شرارت در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوريت هاي پليسي110 مبنی بر وقوع یک مورد چاقوکشی در حوزه شهری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران شهرستان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه متهمان پیش از حضور ماموران از محل متواری شده بود، افزود: با تحقیقات تخصصی و بررسی های بعمل آمده توسط پلیس اطلاعات و امنیت،  4نفر از عاملین چاقوکشی شناسایی و در يك عمليات غافلگیرانه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصريح كرد: متهمان در تحقیقات اوليه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصي اعلام کردند.
سرهنگ کلوانی با اشاره به اینکه برهم زدن نظم، امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است،گفت: پلیس هرگز اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد و با افراد خاطی بدون اغماض با شدت برابر قانون، برخورد خواهد کرد.
------------------------------------------
کشف یک تن چوب قاچاق چوب در قائم شهر
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از كشف یک تن قاچاق چوب در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح این خبر، گفت: مأموران پاسگاه بالاتجن فرماندهی انتظامی شهرستان در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودروی نیسان در حال حمل چوب مشکوک شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر،تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها یک تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.
وی ادامه داد : در این ارتباط راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ خادمی در پایان با اشاره به این که قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
زمین خواری میلیاردی در چالوس
سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف زمین خواری 80 میلیارد ریالی در شهرستان چالوس خبر داد و گفت: با حکم قضائی، زمین های تصرف شده، خلع ید شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور و تصرف غیر قانونی زمین های ملی و جنگلی در یکی از مناطق روستایی مرزن آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه، متهم را که با محصور کردن 2000 متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس با تخریب دیوارهای ایجاد شده، زمین تصرف شده از چنگ متهم رها سازی و به آغوش طبیعت بازگردانده شد.
سرهنگ خسروی ارزش زمین آزاد شده از چنگ متهم را بر اساس نظر کارشناسان 80 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
------------------------------------------
کشف 3 تن آرد قاچاق در بهشهر
سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامي شهرستان بهشهر از توقیف خودروی نیسان با 3 تن و 300 کیلو گرم آرد قاچاق خارج از شبکه توزیع در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران کلانتری 13 این فرماندهی با همکاری ماموران پلیس امنیت اقتصادی درحین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی رستمکلا بهشهر به یک خودروی نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی ازخودروی متوقف شده 3 تن و 300 کیلو گرم آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع، کشف شد.
سرهنگ ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه خودرو توقیف،  یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طريق فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در "تنکابن"
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف خودروی نیسان حامل 3 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"بهادر دیلمی" در تشریح اين خبر، اظهار داشت: ماموران گشت پاسگاه دوهزار در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با کنترل مسیرهای کوهستانی یک خودروی نیسان حامل چوب جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات،خاطر نشان کرد: ماموران در بازدید از خودروی  مورد نظر 3 تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.
سرهنگ دیلمی، ارزش چوب های مکشوفه را براساس نظر کارشناسان 150 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
کشف موتورسنگین قاچاق در فریدونکنار
سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامی فریدونکنار از کشف موتورسیکلت قاچاق 1000 سی سی 5 میلیارد ریالی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشریح این خبر، بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان در اجرای طرح جمع آوری کالاهای ممنوعه قاچاق و کسب خبری از منابع اطلاعاتی مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتور سنگین هوندا 1000سی سی فاقد پلاک توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
سرهنگ هاشم پور، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران آگاهی پس از هماهنگی های قضائی متهم را شناسایی و در بازرسی از منزل وی یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و مدارک قانونی کشف کردند.
وی ارزش موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر 5 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است، از مردم خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام دارند.
------------------------------------------
کشف تنباکوی قاچاق در سوادکوه
سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف تنباکوی قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در بازرسی از یک خودروی مزدا خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری 13 زیراب با هدایت اطلاعاتی و عملیاتی اداره عملیات ویژه پلیس امنیت اقتصادی استان، حین کنترل خودروهای عبوری به یک خودرو مزدا مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
.وی افزود: در بازرسی از این خودرو، مقدار 6000 عدد ویپ ، 18 ظرف تنباکو، 190 بسته انواع تنباکو قاچاق و 6 بسته توتون پیپ قاچاق مجموعا به ارزشی بالغ بر 10 میلیارد ریال کشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه با بیان اینکه متهم به همراه کالای مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد ، خاطرنشان كرد: مبارزه قاطع با قاچاقچيان و سوداگران ، به طور ويژه در دستور كار پلیس شهرستان قرار دارد و از شهروندان تقاضا مي شود علاوه بر نخريدن كالاهاي قاچاق، هرگونه موارد مشكوك را از طريق تماس با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
توقیف موتورسنگین های قاچاق در مازندران
سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 6 دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش 60 میلیارد ریال در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستاي مبارزه با تردد هر گونه وسایل نقلیه فاقد مدارک گمرکی در سطح استان ، کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطان اقتصادی شهرستان ها با اجرای طرح عملیاتی به مدت72 ساعت موفق به شناسایی و توقیف6 دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با اشاره به این که موتورسیکلت های توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده اند، گفت: با دستور قضائی موتورسنگین های مذکور به سازمان اموال تملیکی استان تحویل شدند.
سرهنگ محمد پور ارزش ریالی مجموع موتورسیکلت های قاچاق کشف شده را بالغ بر 60 میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 17 فقره سرقت پمب آب در فریدونکنار
سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامي شهرستان "فریدونکنار" از دستگيري 2 سارق پمپ های آب زمین های کشاورزی با 17 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حسن هاشم پور"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت پمپ های آب از مزارع کشاورزی ،در روستاهای بخش دهفری فریدونکنار رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار افزود : ماموران پاسگاه انتظامی دهفری با اقدامات اطلاعاتی 2 سارق حرفه ای را در این ارتباط را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه ،آنان را دستگیر کردند.
وی از کشف 6 دستگاه پمپ آب از مخفیگاه متهمان خبر داد و تصریح کرد: این سارقان حرفه ای  در بازجویی های به عمل آمده به 17 فقره سرقت پمپ آب از مزارع کشاورزی این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ حسن هاشم پور از دستگیری یک مالخر اموال سرقتی در ادامه این عملیات نیز خبر داد و در خاتمه از شهروندان خواست: درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعا" به سامانه 110 گزارش کرده و پيشنهادات، انتقادات و مراتب تقدیر خود را با شماره تلفن 197 به پلیس اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری عامل آتش سوزی عمدی خودرو در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان از آتش سوزی عمدی یک خودرو و دستگیری متهم در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمود کلوانی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی وقوع آتش سوزی یک خودروی سواری در این شهرستان، بلافاصله تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.
وی افزود: پس از بررسی های اولیه توسط ماموران مشخص شد افراد ناشناسی با استفاده از بنزین اقدام به آتش زدن این خودرو کرده اند که با توجه به حساسیت موضوع مراتب برای دستگیری عوامل این آتش سوزی  در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ کلوانی تصریح کرد: ماموران با بررسی صحنه حادثه و اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند عانل این آتشسوزی را شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی گلوگاه در پایان از معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: پليس با ناقضان حریم خصوصی و امنیت عمومی شهروندان با جدیت و مقتدرانه برخورد خواهد کرد و در این ارتباط همکاری مردم  با پلیس الزامی است. 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار