استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان جذب شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 11 September 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه های آذربایجان‌غربی افزود: در یک ماه گذشته، میزبانی های مختلف در حوزه های ورزشی، فرهنگی و قرآنی در ارومیه داشتیم‌ که نشان از وجود ظرفیت بالا برای میزبانی و امنیت پایدار در استان است.

وی همچنین با اشاره به توسعه صورت‌ گرفته در آذربایجان‌غربی بر اساس ریل گذاری های انجام شده، خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، آذربایجان‌غربی جایگاه مناسبی در حوزه اشتغال در کشور نداشت ولی این روند امروز بهبود یافته است.

استاندار آذربایجان‌غربی به برنامه‌ریزی های صورت‌ گرفته برای استفاده از ظرفیت مرزهای بین المللی،‌ کشاورزی و گردشگری در استان نیز اشاره کرده و افزود: با تمهیدات پیش بینی شده، شاخص‌های نرخ بیکاری، اشتغال بخش خصوصی و مشارکت اقتصادی در آذربایجان غربی ارتقاء یافته است.

معتمدیان همچنین احیای واحدهای راکد را یکی از مهمترین چالش های استان و کشور در ابتدای فعالیت دولت معرفی نموده و اضافه کرد: با ریل گذاری صورت گرفته برای مقابله با پدیده تعطیلی واحدهای تولیدی، تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی و معدنی استان احیا شده و به دنبال آن شاخص های توسعه استان بهبود یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری در استان در ۴۰ سال گذشته با توجه به ریسک بالا مشهود نبود، گفت: با امنیت پایدار ایجاد شده در مرزهای آذربایجان غربی، امروز به عنوان یکی از استان های امن کشور محسوب می شویم و با رفع موانع سرمایه‌گذاری، فقط در سال گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان جذب شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی پیشرفت های حوزه معدن را نیز قابل توجه ارزیابی کرده و افزود: رفع مشکل معدن تیتانیوم ارومیه درکنار آغاز عملیات اجرایی برخی معادن دیگر، زمینه ارتقای شاخص های این بخش‌ را فراهم کرده و نتایج آن در دو یا سه سال آینده آشکار خواهد شد.

در این جلسه همچنین درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتقای شاخص های دانشگاهی بحث و تبادل نظر شد.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار