مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: زنان ایران اسلامی نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی بلکه در تداوم آن نقش اساسی و چشمگیری داشتند.
کد خبر: ۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹ 26 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایکنا،شهلا تاجفر، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در نشست کمیته زنان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان اظهار کرد: زنان ایران اسلامی با حضور خود در تمامی صحنه‌ها نقش اساسی و تأثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و به‌عنوان وارثان اصلی انقلاب و نظام باید سهم بزرگی در برنامه‌های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب داشته باشند.

وی به برنامه‌های مشترک اداره کل بانوان و دستگاه‌های اجرایی در ایام‌الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه، غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهیدان، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، دیدار و گفت‌وگو با پرستاران هم‌زمان با روز پرستار، بازدید از پروژه‌های موفق عمرانی، برنامه‌ریزی برای افتتاح طرح‌ها توسط بانوان از جمله این برنامه‌ها است.

تاجفر ادامه داد: برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی برای فرزندان خانواده‌های کارکنان و درگیر کردن خانواده‌ها با خاطرات انقلاب،تجلیل از بانوان هنرمند در عرصه‌های مختلف و ایجاد سه باجه گل با همکاری شهرداری ارومیه همزمان با 22 بهمن و توزیع و فروش گل و حضور بانوان در راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل  با همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بیان برنامه‌های خود در بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر پرداختند.

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، نواخته شدن زنگ انقلاب، برگزاری جشن‌های مختلف ویژه کارکنان و جشن‌هایی در مناطق محروم شهر توسط شهرداری ارومیه، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی ، برگزاری 10 کرسی تلاوت قرآن‌، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های تخصصی، برگزاری نشست صمیمی بانوان با مقام عالی استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف، تجلیل از برترین‌های علمی و نخبگان و مقام آوران از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با دهه مبارک فجر در آذربایجان‌ غربی برگزار می‌شود.

ارج نهادن به مقام بانوان ،ارج نهادن به تمامی جامعه است.مطمئنا بانوان سهم بزرگی در امر انقلاب و جنگ تحمیلی دارند.اما لازم است کمی در نگرشها تجدید نظر کنیم .چرا که بانوان جامعه ایران اسلامی ما صرف تعداد محدود تکراری بانوان این استان نیستند.لازم است بیش از بانوانی که همواره پابه پای انقلاب حرکت کرده اند و همواره مدافع انقلاب بوده اند.بانوان دیگر این جامعه هم در این گونه مراسمات و فراخوانیها حضور یابند چرا که آنها نیز  نیازمند توجه و نقش آفرینی در روند جامعه هستند.

به نظر میرسد بد نباشد اگر از بانوان طبقات مختلف جامعه برای شرکت دادن در چنین مراسماتی استفاده شود .چه بسا که چنین حرکتهایی تبعات بهتری داشته باشد.

بزرگترین نقش یک زن در جامعه ما،تربیت فرزندان و گرم نگه داشتن کانون خانواده است.نقشهای بعدی زنان شاید نقشهای فرعی در جامعه باشد.پس لازم است کمی دایره مشارکتهای مراسمات را بزرگتر بگیریم تا شاید مراسماتی از این قبیل شامل زنان با طبقات مختلف بیشتری باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار