رژه نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، فراجا و مرزبانی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار و تابلویی افتخار آمیز از صلابت و اقتدار به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 22 September 2023

به  گزارش تابناک آذربایجان غربی، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی و فرمانده مرزبانی مستقر در ارومیه در این آیین از مقابل کلام الله مجید و تمثال مبارک امام راحل و مقام معظم رهبری رژه رفته و ایستادگی اقتدار و یکپارچگی خود را در دفاع از ایران عزیز اسلامی به نمایش گذاشتند.

در این آیین که در خیابان ورزش ارومیه با حضور مسوولان استانی ازجمله حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی‌ و امام جمعه ارومیه، آیت‌الله سیدعلی اکبر قرشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد، اقشار مختلف مردم با وجود سرمای صبحگاهی انتهای شهریور ماه حاضر شده و علاوه بر مشاهده عزت و اقتدار نیروهای مسلح، آن را با گوشی تلفن همراه خود ثبت و ضبط کردند.

در آیین سان و رژه امسال نیز تعداد زیادی از تجهیزات و جنگ افزارهای نظامی پیشرفته به نمایش درآمد.

همچنین نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس از امروز /جمعه/ در پارک ائللرباغی ارومیه برپا می‌شود.

امسال چهل و سومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق و آغاز دفاع مقدس ملت ایران در مقابل دشمنان ایران اسلامی است.

جنگ تحمیلی از روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ با یورش نیروهای رژیم بعث عراق به شهرهای غربی و جنوب غربی ایران آغاز شد.

این جنگ که کمی کمتر از هشت سال به طول انجامید، در طول مرزهای غرب، شمال غرب و جنوب غرب ایران با عراق ادامه داشت و استان های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان درگیر بودند.

آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس حدود ۱۲ هزار شهید، بیش از ۱۷ هزار جانباز و افزون بر ۲ هزار آزاده در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار