کد خبر: ۱۱۲۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 23 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، امام جمعه ساری در این هفته اقدام و سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل را مایه سرفرازی دانست و گفت: نماینده ولی‌فقیه در مازندران: امروز سیر تاریخی بشر به سمت عدالت و دیانت است و نظام استکباری ظالم سرنوشتی جز شکست و فروپاشی و نابودی نخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، در آستانه شهادت امام یازدهم ضمن تسلیت، با اشاره به فرموده امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: خشم و غضب کلید همه شرهاست، اگر انسان بتواند بر خشم خودش قالب شود و آن را کنترل کند نیمی از جنایات از بین می‌رود‌، راه‌های زیادی برای کنترل غضب وجود دارد.

وی افزود: امام یازدهم (ع) آخرین امام دوران حضور بودند و بشر از درک حضور معصوم محروم و شرایط غیبت آغاز شد.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به سفر رئیس جمهور و حضور در هفتاد و هشتمین جلسه عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: فرمایشات خوب ایشان و همچنین در دست گرفتن قرآن ما را سرفراز کرد، کار زیبایی بود در مقابل جهانیان و کشورهایی که خودشان را متمدن می‌دانند، اما هر روز اقدام به توهین به مقدسات دومیلیارد انسان می‌کنند، البته متاسفانه دولت‌های اسلامی در این زمینه سکوت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما مدیون قرآن هستیم، خاطرنشان کرد: آغاز هفته وحدت از مناسبت‌های پیش روست، به فرموده مقام رهبری دشمنان ما امنیت و وحدت را هدف قرار دادند، باید قدر وحدت را بدانیم و آن را حفظ کنیم.

امام جمعه ساری گفت: هفته دفاع مقدس امروز با رژه شکوهمند نیروهای مسلح به میزبانی سپاه مقدر ۲۵کربلا در استان همزمان با کشور آغاز شد.

این مسئول ادامه داد: مناسبت دیگر سال تحصیلی جدید است که مدارس از فردا بازگشایی می‌شوند، نیازمندی‌های تحصیلی دانش آموزان در گرو احسان مردم نیکوکار است، به فرموده رهبرمان مهم‌تر از علم‌آموزی آن است که دانش آموزان ما هویت ملی پیدا کنند و در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو و چند نفر کاظمی آشتیانی را می‌شناسند امیدواریم مسئولان تعلیم و تربیت وظیفه خودشان را بشناسند و به آن عمل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ما در عصر غیبت به‌سر می‌بریم، گفت: بشر در این شرایط که از حضور امام زمان (عج) محروم است، در سه مولفه عدالت، علم و دین دچار مشکل است، در مقابل مجهولات معلولات ما بسیار ضعیف و کم است، مشکل بعدی اینکه همین علم کم ما ابزاری در دست بی عدالتی‌ها و ظالمان شده است.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، امروز بی‌عدالتی در دنیا از علم، تغذیه می‌کند یعنی علم پیشرفته در خدمت بی‌عدالتی و جنگ‌افروزی و تصرف سرزمین‌های دیگران است، این مشکل علم است، در عدالت هم شاهد این هستیم که دنیا پر از بی‌عدالتی و ظلم شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: ابرقدرت‌های دنیا ابرجنایت‌کاران و ظالمان هستند؛ از نظر دین حق هم بخشی از خانه‌ها بی‌دین و برخی دین ستیز بوده و اعتقادی به دین ندارند اگر هم اعتقادی باشد آن را ورود به اجتماع نمی‌دهند پس در این شرایط واقعا دچار مشکل هستیم.

این مسئول یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که شاید در تاریخ بشر کمتر اتفاق افتاده باشد که در همه جای جامعه بشری به قدر امروز احساس نیاز به منجی حس شود، بشر به این موضوع که یک دست حمایت کننده باید بیاید اما ظالمان و مستکبران به خیال خود می‌خواهند جلوی تحقق این وعده الهی را بگیرند.

وی در پایان گفت: ما اعلام می‌کنیم که سیر تاریخی بشر به سمت عدالت و دیانت است به حول قوه الهی حکومت عدل دینی مهدوی در سراسر جهان برقرار و نظام استکباری جهانی ظالم سرنوشتی جز شکست، فروپاشی و نابودی نخواهد داشت. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار