استاندار کرمانشاه خبر داد؛
استاندار کرمانشاه گفت: ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن کرمانشاه-اسلام‌آباد غرب اختصاص داده شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 12 October 2023

اختصاص ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن کرمانشاه-اسلام‌آباد غرببه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست با معتمدین، متنفذین و خیرین اسلام آباد غرب که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مسأله راه آهن کرمانشاه-اسلام آباد غرب چند ماهی است که در تلاش برای رفع موانع هستیم.

وی افزود: با مدیرعامل بورس وارد مکاتباتی شدیم که بخشی از هزینه را متقبل شوند و دستور مساعدت برای ۲ هزار میلیارد تومان برای این پروژه صادر کردند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: پیگیری این مبلغ در میانه سال نیازمند پیگیری‌های اداری است تا وضعیت راه آهن به صورت مطلوب تغییر کند.

وی گفت: نکاتی که درباره روستا وجود دارد بحث راه، آب و حدود ۸۶۰ روستا در شهرستان‌های مختلف استان کرمانشاه جزء برنامه قرار گرفتند و در سه سال قابلیت جمع‌بندی دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: در رابطه با بازارچه هنرمندان منطقه برای شهرستان اسلام آبادغرب بسیار مطلوب است و مناسب برای رفت و آمد انواع گردشگران به خصوص زائرین اربعین است.

وی ابراز کرد: در ورودی و خروجی شهرها فعالان صنایع دستی برای خود آورده مالی و تجاری داشته باشند و ارزش افزوده‌ای برای سفر اربعین باشد.

صحرایی عنوان کرد: بخش خصوصی باید یک بازارچه آبرومند باشد که از حالت دست فروش خارج شود و با فضای سنتی باشد.

وی افزود: در رابطه با فضای دانشگاهی سعی کنیم رشته‌هایی که مرتبط با ظرفیت استان کرمانشاه است پیگیری و دنبال شوند.

استاندار کرمانشاه گفت: در رابطه با مسکن از سال‌های مختلف طرح‌های نیمه کاره مسکن بسیار بوده و تعاملی شکل گرفته و پول پرداخت شده اما نیمه کاره مانده است.

وی افزود: باید طرح های نیمه کاره استان را یک به یک پیش ببریم ساماندهی این‌ها یک ضرورت برای ما است و تعداد آن‌ها نیز زیاد است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه عنوان کرد: در سطح استان برای ساماندهی سوخت هر تراکتور به طور میانگین در فصل کار ۸٠٠ لیتر و سه ماه غیر کاری ۶٠٠ لیتر سهمیه دارد.

وی عنوان کرد: اگر تراکتورها بر اساس زمین کشاورزی تعیین شوند ظرفیت‌ها و سهمیه‌ها تغییر می‌کنند و کمبود سوخت نیز تأمین می‌شود.

وی گفت: به طور خاص در رابطه با بیکاری در شهرستان اسلام آباد غرب مجموعه‌ای از پیگیری ها نیازمند است تا ایجاد اشتغال آبرومند برای جوانان بشود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که برای روستاها باید انجام شود تجدید طرح‌های هادی است که نیازمند بازنگری است، تمام این پیگیری ها با هدف پیشرفت برای استان کرمانشاه انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار