مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی:
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در راستای تسهیل فعالیت‌ها و ارائه تولیدات به بازار، به جای نماد استاندارد صاحب علامت «دانش نماد» شدند و در صورت دریافت این نماد می توانند تولیدات خود را عرضه کنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ 13 October 2023

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، وحید موسی‌پور در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، افزود: تاکنون سه شرکت دانش‌بنیان درآذربایجان غربی، اقدامات لازم را برای دریافت این نماد انجام داده اند.

وی اضافه کرد: نحوه دریافت این نماد آسان‌تر از نماد استاندارد است که این رویکرد در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این نماد تنها ویژه شرکت‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: در صورت صادرات کالا اگر نماد استاندارد بر روی کالا نباشد، مطمئنا بر اساس قوانین موجود اجازه صادرات داده نمی‌شود اما با دانش نماد موضوع صادرات برای شرکت‌های دانش بنیان نیز تسهیل می‌شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این نماد در کشورهای دیگر نیز مورد تایید است، ادامه داد: هر چند در صورت تایید سفارش، کالای صادراتی با ثبت سفارش مورد تایید کشور مقصد خواهد بود.

موسی‌پور با قدردانی از همراهی دادگستری آذربایجان غربی و توجه ویژه آنها به مقوله استاندارد کالا و خدمات گفت: با همکاری دادستان مرکز استان و قوه قضاییه برخورد جدی با واحدهایی که زیربار استاندارد سازی نمی روند صورت می‌گیرد.

وی افزود: شهربازی و پارک‌های بازی تحت تملک شهرداری ارومیه که در سالهای گذشته نسبت به اخذ علامت استاندارد تمکین نمی کردند، نیز ملزم به دریافت علامت استاندارد شده‌اند و در حال حاضر تمام شهرداری‌های استان نسبت به استانداردسازی لوازم بازی اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مهدکودک‌ها به کودکستان تبدیل می‌شود و از این رو مراحل استاندار سازی را باید بگذرانند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه درصورت عدم احراز استاندارد در واحدهای تولیدی، پروانه‌ این واحد تعلیق می‌شود، ادامه داد: یک‌هزار و ۳۶۱ بازرسی در این راستا و در قالب طرح طاها در استان انجام شده است.

موسی پور اظهار کرد: در این طرح کالاهای تولیدی در سطح بازار سنجش شده و در مراکز فروش نمونه برداری می‌شود.

وی در خصوص کشف نمادهای جعلی در بازار نیز گفت: ۲ مورد جعل علامت استاندارد در سطح بازار کشف شده است که مواد غیر مجاز استفاده کرده و در حال توزیع بود.

وی نوع این کالاها را محصولات لبنی عنوان کرد که با کشف موضوع، پرونده در مراجع قضایی است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی درخصوص گواهی‌های صادراتی نیز اظهار کرد: در آمار صادرات ۶ ماهه ۲۲۶ پرونده صادراتی گواهی ارزیابی انطباق دریافت کرده که این آمار در پرونده‌های وارداتی سه هزار و ۴۳ گواهی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار