امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان وظیفه تک تک آحاد جامعه اسلامی است
کد خبر: ۱۱۳۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 03 November 2023
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان روز ملی استکبارستیزی گفت: آمریکایی ها در طول ۴۴ سال گذشته و حتی قبل از آن نیز بر علیه ملت ایران هر کاری که در توان داشتند انجام داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ۱۳ آبان ۱۳۴۳ ،۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ رویدادهای مهم تبعید امام،به خاک و خون کشیدن دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سه اتفاق مهم در این روز است و این وقایع نشان دهنده جنایت های آمریکا در ایران اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال تصریح کرد: همه وظیفه داریم در این روز مهم در راهپیمایی یوم ا... ۱۳ آبان شرکت کرده و انزجار خود را از سیاست های استکباری آمریکا نشان دهیم.
وی با محکومیت حملات رژیم منحوس صهیونیستی به نوار غزه نیز گفت:این رژیم منحوس در صدد جبران شکست جبران ناپذیر عملیات طوفان الاقصی است.
امام جمعه ارومیه با اشاره به این که مردم فلسطین در این جنگ نابرابر پیروز میدان خواهند بود افزود: این رژیم منحوس صهیونیستی بیش از ۴هزار تن از کودکان را در روزهای اخیر به خاک و خون کشیده و هنر این رژیم بمباران بیمارستانها و کشتن انسان های بیگناه است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: این جنایت ها موجب شد تا چهره واقعی مستکبران و کشورهای استکباری جهان آشکار شود و نقاب حمایت از حقوق بشر از چهره آنان کنار رود.
وی با بیان این که در طول تاریخ چنین جنایت هایی بر علیه زنان و کودکان بی دفاع بی سابقه است گفت: این جنگ نابرابر در حقیقت خوی وحشیگری این رژیم منحوس را نشان می دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به فرارسیدن ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت: دشمنان درصدد شبیخون فرهنگی و تغییر سبک زندگی اسلامی و جایگزین کردن سبک زندگی غربی در جامعه هستند و باید ما بر حفظ فرهنگ اسلامی در جامعه تاکید کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این که در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۵ هزار تصادف و ۳۷۳ نفر کشته و ۸ هزار زخمی در جاده های مواصلاتی استان ایجاد شده است گفت: باید با اصلاح راه ها و از بین بردن نقاط حادثه خیز میزان تلفات جاده ای را کاهش داد که باید مسئولان در این زمینه ورود جدی و کارشناسانه داشته باشند.
وی همچنین بر ایجاد مسجد در شهرک های جدید التاسیس شهر تاکید کرد و گفت:باید در ایجاد مناطق مختلف از جمله شهرک های جدید، پیوست های فرهنگی و مذهبی رعایت شود که یکی از مهمترین پیوست های فرهنگی و مذهبی ایجاد مساجد است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود آمریکا را شیطان بزرگ دانست گفت: سینه مستکبران جهان خصوصا آمریکا لانه شیاطین شده و چشم و زبانشان ،در حقیقت چشم و زبان شیطان شده است.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که با مواظبت از اعمال می توانیم مواظب نفوذ شیطان در وجودمان باشیم گفت:طبق فرمایش امیرالمومنین انسان می تواند به جایی برسد که شیطان همانند خون جاری در بدن به انسان رسوخ کند و تمام وجود انسان شیطانی شود.
همچنین آقای سید نیما حسینی یکی از دانشجویان بسیجی دانشگاه ارومیه نیز سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ارومیه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار