فقط یک فاز از ۸ فازِ پروژه ۴ هزار واحدی بلدالامین با بانک مسکن قرارداد دارد، اتفاقی که شایسته است مسؤولان امر پیرامون آن برای مردم توضیح دهند که چرا ساخت‌ واحدهای متعهد شده را به بانک متصل نکرده‌اند تا تسهیلات آن بتواند گرهی از کار متقاضیان باز کند.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴ 08 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، از زمانی که کرکره مسکن ملی و ثبت‌نام برای خانه ارزان‌تر را بالا کشیدند و بذر امید را در دل بسیاری از جوانان بویژه ۴ هزار خانوار کرمانی کاشتند، بیشتر از ۴ سال گذشته است.

از همان روز اولِ ثبت‌نام هم مشخص بود که دولت کُند دوازدهم نخواهد توانست در کمتر از ۲ سال این پروژه عظیم را جمع‌وجور کند.

البته از گوشه و کنار شنیده می‌شد که شاید او بخواهد تعهداتی برای دولت جدید ایجاد و دولت نوپا را با خزانه خالی در مقابل ابر پروژه‌های نیمه‌کاره تنها بگذارد و اهداف خودش را دنبال کند.

موضوعی که حداقل در دیگر مسائل مثل بورس بر همگان روشن‌تر از روز شد و مسأله مسکن هم به جایی رسید که حالا خیلی‌ها آن را دوباره تکرار می‌کنند.

پروژه مسکن ملی بلدالامین نیز در همین راستا شکل گرفت و مدتی در خواب و سکوت فرو رفت.

با انتخابات و استقرار دولت جدید و تشکیل کابینه، حدود سه سال گذشت، از آنجایی که ساخت مسکن یکی از شعار‌های دکتر رئیسی بود، توقعات از دولت جدید بالا رفت و او هم تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.

بسیاری از پروژه‌ها در استان‌های مختلف روند خوب خود را آغاز و مدتی بعد به ثمر نشستند، اینجا بود که صدای اعتراض بلدالامینی‌ها در کرمان برخاست و برایشان سؤوال شد که ۴۰ میلیون تومان ما که در حین ثبت‌نام واریز کردیم در این مدت کجا هزینه شده و چرا پروژه هنوز یک زمین خالی است؟

خبرگزاری فارس صدای این اعتراض را بلند و آن را از مسؤولان امر مطالبه کرد، طوری که پیمانکار آن تعویض و شفاف‌سازی پیرامون آورده اول متقاضیان صورت گرفت و گفتند زمین پروژه، قبلاً کشاورزی بوده و برای استحکام‌بخشی آن هزینه زیادی شده تا زمین استقامت لازم برای ایجاد سازه‌های بلند را داشته باشد.

پیمانکار جدید کار را آغاز و فاز‌های مختلف را پیش برد و استحکام‌بخشی زمین را همزمان با ساخت‌وساز ادامه داد، مرحله دوم پرداختی متقاضیان، تابستان گذشته بود، پیامک راه‌وشهرسازی برای آن‌ها ارسال و هر کدام ۵۰ میلیون تومان واریز کردند.

فرصت ۳ ماهه‌ای که پروژه تعطیل نشده و به گفته مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) فاز اول ۱۰ درصد، فاز دوم ۱۲ و فاز سوم هم حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است ۲۴ ماهه تحویل متقاضیان شود.

حالا پیامک سوم راه‌وشهرسازی برای متقاضیان فاز دوم ارسال و درخواست شده آن‌ها ۵۰ میلیون تومان دیگر بپردازند.

سؤوال اینجاست؛ قشر ضعیف جامعه که اکثرا حداقل حقوق اداره کار را دریافت می‌کنند یا حتی سرپرستان خانواری که بانوان هستند و هیچ پشتوانه‌ای ندارند، چطور می‌توانند هر ۳ ماه ۵۰ میلیون تومان واریز کنند؟!

روز‌های سخت تامین اجازه خانه و مایحتاج زندگی از یک طرف و هزینه‌های درس و مدرسه فرزندان از طرف دیگر نایی در جان سرپرستان خانوار نگذاشته است.

اینجاست که نقش مهم دولت در حمایت از خانواده و طبقه کم‌برخوردار جامعه خودش را نشان می‌دهد، تصویب وام ۵۵۰ میلیون تومانی توسط دولت در همین راستا صورت گرفت، اما جای خالی آن برای فاز‌های یک و دو مسکن ملی بلدالامین بیش از هر چیز دیگری احساس شد.

موضوعی که به گوش بانک مسکن رسید و او هم در واکنش به آن گفت: مسوولان امر به تازگی برای فاز‌های یک و دو درخواست داده، ولی هنوز آن را تکمیل نکرده‌اند، ما فقط یک قرارداد ۵۲۴ واحدی برای فاز سوم با راه‌وشهرسازی داریم و در همان هم اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

برای این فاز (فاز سوم) یک بار مبلغ قابل توجهی همراه با آورده متقاضیان پرداخت شده و مرحله دوم نیز همین امروز از محل تسهیلات تصویب و به حساب پیمانکار واریز می‌شود.

جوابیه‌ای که پنجره‌ای جدید به روی مردم می‌گشاید که چرا تاکنون این قرارداد ثبت نشده و به چه دلیلی برخی سعی دارند روند تکمیل این پروژه را طولانی‌تر کنند.

دولتی که به کار و کرامت معروف است، چرا نمایندگانش در کرمان کار مردم را در پروژه مسکن ملی راه نمی‌اندازند و عزت متقاضیان را در فروش وسایل خانه‌شان برای تامین آورده خود در نظر نمی‌گیرند؟

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار