کد خبر: ۱۱۳۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 13 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار کامل انتظامی مازندران در 22 آبان ماه به این شرح است: 

----------------------

مدت خدمت دوره ضرورت تغييری نخواهد کرد 

سرهنگ کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران خبر داد: مدت خدمت دوره ضرورت تغييری نخواهد کرد، به شایعات توجه نشود . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح جزئیات این خبر، گفت: مدت خدمت دوره ضرورت در قوانين موجود تعيين تکليف شده است و برابر ماده چهار قانون خدمت وظيفه عمومي ، در صورتي که مشمولان، مازاد ويا کمتر از تعداد موردنياز باشند ، ستاد کل نيروهاي مسلح نسب به پيشنهاد کاهش يا افزايش مدت خدمت دوره ضرورت اقدام مي کند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان، تصریح کرد: با توجه به کاهش 3 ماهه مدت خدمت دوره ضرورت که اخيرا بر اين اساس ابلاغ شده است، هيچ تغييري در قوانين و مقررات خدمت وظيفه عمومي از قبيل معافيت جديد يا کاهش مدت خدمت در دستور کار نیست.

سرهنگ کریم پور با تاکید بر این که تنها مرجع رسمي اطلاع رساني پيرامون مقررات خدمت سربازي، سازمان وظيفه عمومي فراجا است  از کليه جوانان عزيز خواست: ضمن عدم توجه به گمانه زني ها و شايعات طرح شده از جانب افراد غير مسئول در اين حوزه ، برابر اطلاع رساني رسمي از مراجع ذي صلاح ،نسبت به برنامه ريزي براي آينده خود و مشارکت در امر تامين امنيت ميهن عزيزمان اقدام کنند.

----------------------

سقوط از ارتفاع گردشگر اصفهانی در منطقه آبشار آب پری شهرستان نور 

سرهنگ  باباجان تبار  جانشین انتظامی شهرستان نور از کشف جسد فردی 65 ساله اهل اصفهان در منطقه آبشار آب پری آن شهرستان به علت سقوط از ارتفاع، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله باباجان تبار" در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام خبر مفقودی فردی 65 ساله اهل اصفهان در منطقه آبشار آب پری در ساعت 15 مورخه یوم گذشته، ماموران انتظامی شهرستان نور در معیت عوامل جمعیت هلال احمر و اعضای خانواده وی در منطقه حاضر شدند.

جانشین انتظامی شهرستان نور تصریح کرد: با تاریک شدن هوا و عدم اطلاع دقیق از محل تردد مفقودی، تلاش ها منتج به نتیجه نگردید تا نهایتاً با روشن شدن هوا طی ادامه بررسی ها، جسد متوفی که به نظر از ارتفاع سقوط کرده بود، کشف شد.

سرهنگ  باباجان تبار خاطرنشان کرد: جسد متوفی که توسط خانواده شناسایی شده بود به سردخانه بیمارستان منتقل تا هماهنگی های قضایی بعمل آید.

----------------------

دستگیری باند سارقان در حرکت در چالوس 

سرهنگ سلیمانی جانشین انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری 2 سارق در حرکت و کشف اموال سرقتی در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "محسن سلیمانی" با تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل توسط سارقین غیر بومی و در حرکت در سطح شهرستان، موضوع بطور ویژه در دستور کار جانشین انتظامی و ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات فنی پلیسی  خودروی پژو پارس با پلاک سرقتی از یکی از شهرستان های همجوار با دو سرنشین مرد 22 و26 ساله اهل و ساکن یکی از شهرستان های غرب کشور شناسایی و با هماهنگی قضائی در حال تردد در شهرستان چالوس دستگیر شدند.

جانشین انتظامی شهرستان چالوس اظهار داشت: از خودروی متهمان تعداد لوازم از قبیل 6 دستگاه تلفن همراه ،3 عدد ساعت مچی، تعدادی اعداد پلاک، لوله آهنی استوانه ای جهت استفاده در تخریب قفل درب منازل،2 عدد کارت عابر بانک ، قیچی آهن بر، ماشین ریش تراش، البسه و یک جف قاب پلاک کشف شد.

سرهنگ سلیمانی با ا شاره به اینکه متهمان دارای سابقه سرقت در مناطق دیگر نیز هستند تصریح کرد: متهمان جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی استان قرار گرفتند.

----------------------

دستگیری سارق موتورسیکلت های شرق مازندران در نکا 

سرهنگ عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از شناسایی و دستگیری سارق موتورسیکلت های شرق مازندران در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان وشهر های مجاور، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: پس از انجام اقدامات اطاعاتی، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق به شناسایی یک سارق در این راستا شدند.

سرهنگ عزیزی ، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 21فقره سرقت موتورسیکلت در بهشهر ونکا اعتراف کرد.

وی همچنین، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند .

----------------------

لو رفتن محل نگهداري موتورسیکلت قاچاق 

سرهنگ حسین زاده فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از كشف يك دستگاه موتورسیکلت 400 سی‌سی قاچاق در بازديد از یک منزل در اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "محمود حسین زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با بيان اينكه گسترش قاچاق کالا، اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی جامعه را برهم می‌زند، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

وی در ادامه به دريافت خبری مبنی بر وجود یک دستگاه موتورسيكلت قاچاق درمنزل احدی از شهروندان در شهرستان محمودآباد و پيگيري موضوع توسط پليس اشاره كرد و گفت: ماموران کلانتری 11 با انجام تحقيقات از صحت موضوع اطمينان حاصل كرده و با هماهنگي قضائی به آدرس اين مكان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از كشف یک دستگاه موتورسیکلت 400 سی‌سی قاچاق در بازديد از اين مكان خبر داد و با اعلام اينكه کارشناسان ارزش تقريبي آن را 3 میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در اين خصوص متهم 38 ساله با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ "محمود حسین زاده" در پایان خاطرنشان كرد: مجموعه انتظامی در برخورد فعاليت‌هاي اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

----------------------

انهدام باند سرقت اماکن خصوصی در بهشهر 

سرهنگ  قلی پور فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند 4 نفره سرقت اماکن خصوصی با 10 فقره سرقت در امیرآباد بهشهر ، خبر داد. 

سرهنگ "  علی اکبر قلی پور " در گفت‌ وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در امیرآباد شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه امیرآباد قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، بيان داشت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 3 سارق و 1 مالخر اموال سرقتی در این ارتباط شدند .

وی، همچنین اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در اقدامی عملیاتی درمخفیگاهشان دستگیر شدند و در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 10  فقره سرقت از اماکن خصوص در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ  قلی پور در پایان با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار