فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: امسال ۴۰۲ نفر سرباز در حوزه مهارت افزایی کارکنان وظیفه، آموزش دیده‌اند و افراد دارای گواهینامه معتبر می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 19 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سردار حسن شجاعی نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برابر تدابیر ابلاغی، سربازانی که در نیرو‌های مسلح در حال انجام دوره ضرورت هستند، می‌توانند مهارت‌های شغلی را طبق علاقه‌مندی که دارند، کسب کنند و گواهینامه معتبر بگیرند تا بعد از پایان خدمت سربازی در محیط کار واقعی حضور داشته باشند.

وی گفت: بر این اساس در قرارگاه مهارت آموزی تسهیلاتی به سربازان داده می‌شود و سربازانی که از سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ این گواهینامه معتبر را در رده‌های نظامی، انتظامی و سازمان‌های وابسته به نیرو‌های مسلح کسب کرده باشند، می‌توانند به محل خدمت دوره ضرورت خود مراجعه و از این تسهیلات استفاده کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای این طرح در استان ۱۵۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه به نفراتی که گواهینامه معتبر دریافت کرده‌اند، پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۵ دوره مهارت آموزی در خراسان جنوبی برگزار شده است گفت: هلال احمر، آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی از دستگاه‌های همکار در اجرای طرح مهارت افزایی کارکنان وظیفه هستند.

سردار شجاعی نسب در ادامه از برگزاری مسابقات مهارت آموزی سربازان وظیفه طی سه مرحله استانی، سازمانی و کشوری در آذر امسال خبر داد و افزود: این مسابقات با محوریت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در ۱۵ رشته مهارتی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مسابقات، ترویج فرهنگ مهارت آموزی، افزایش انگیزه مهارت و خلاقیت، ایجاد نشاط و افزایش جذابیت دوره خدمت مقدس سربازی، شناسایی، استعدادیابی و انتخاب افراد ماهر است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار