فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از برگزاری مسابقات مهارت آموزی سربازان وظیفه به صورت سه مرحله ای (استانی، سازمانی و کشوری) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 19 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: مسابقات مهارت آموزی سربازان با محوریت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در ۱۵ رشته مهارتی طی ۳ مرحله استانی، سازمانی و کشوری در آذرماه برگزار می‌شود.

وی گفت: این مسابقات در ۱۵ رشته آمادگی جسمانی، نرم افزار برنامه نویسی، عکاسی دیجیتال، تعمیرکارسخت افزار تلفن همراه، پیرایشگری، آشپزی سنتی، تعمیرکاربرق خودرو و ... برگزار خواهد شد.

وی افزود: برابر تدابیر ابلاغی سربازانی که در سازمان نیرو‌های مسلح در حال انجام دوره ضرورت می‌باشند می‌توانند مهارت‌های شغلی را طبق علاقه مندی‌هایی که دارند کسب کرده و گواهینامه معتبر را در این خصوص دریافت نمایند تا بعد از پایان خدمت سربازی بتوانند در محیط کار واقعی حضور پیدا کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ادامه گفت:در قرارگاه مهارت آموزی تسهیلاتی به سربازان داده خواهد شد که این تسهیلات در رابطه با سربازانی که از سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ این گواهینامه معتبر را در رده‌های نظامی، انتظامی و سازمان‌های وابسته به نیرو‌های مسلح کسب کرده باشند می‌توانند به محل خدمت دوره ضرورت خود مراجعه کرده و از این تسهیلات استفاده کنند.

سردار شجاعی نسب با بیان اینکه ۴۰۲ نفر سرباز در حوزه مهارت افزایی کارکنان وظیفه طی سال جاری آموزش دیده اند، افزود: از ابتدای این طرح ۱۵۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه به نفراتی که گواهینامه معتبر دریافت کرده اند پرداخت شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۵ دوره مهارت آموزی در استان برگزار شده است؛ یادآور شد: سازمان‌های هلال احمر، فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و صنایع دستی از سازمان‌های همکار در اجرای طرح مهارت افزایی کارکنان وظیفه هستند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با اشاره به اهداء جوایز به نفرات برتر، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، ترویج فرهنگ مهارت آموزی، افزایش انگیزه مهارت و خلاقیت، ایجاد نشاط و افزایش جذابیت دوره خدمت مقدس سربازی، شناسایی، استعدادیابی و انتخاب افراد ماهر است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار