مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از توزیع دو هزار 498 تن انواع بذر گندم آبی برای زراعت پاییزه در استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 21 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید صمد ضیائی بعدازظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد:کیفیت بذر گندم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان جزء بهترین بذر‌های تولیدی کشور است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: وزارت جهاد کشاورزی هر ساله ۳۰ تا ۴۰ درصد بذر مورد نیاز استان‌ها را از شرکت‌های تولیدکننده و دارای مجوز به صورت رسمی تامین می‌کند.

وی بیان کرد: افزود: استان گلستان ۱۵ شرکت تولید و فرآوری بذر دارد و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یکی از شرکت تولید کننده بذر است.

ضیایی ادامه داد: عملیات فرآوری و بوجاری دو هزار و ۴۹۸ تُن بذر گندم شامل سه رقم گندم آبی آرمان، آراز و کلالته در طبقات گواهی شده و مادری از هشت مهرماه امسال آغاز شده و تاکنون ۱۰۰ درصد بذر‌ها توسط کارگزاری‌های منتخب مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در اختیار کشاورزان متقاضی توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان، برنامه ابلاغی تعیین شده برای این شرکت را در سال زراعی جاری، بیش از چهار هزار و ۴۳۲ تن اعلام کرد.

وی گفت: این شرکت با ۵۵ پیمانکار تکثیری کار در سطح هزار و ۳۲۷ هکتار قرارداد کشت منعقد کرده است و پیش بینی می‌شود سهمیه ابلاغی به صورت کامل محقق شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار