رئیس پلیس فتا استان مرکزی از کشف پرونده‌ی ۳۰۰ میلیونی کلاهبرداری رایانه‌ای خرید لاستیک در سایت دیوار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 23 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ‌ شاطری گفت:در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی به مجموعه پلیس فتا استان مرکزی مبنی بر کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون ریالی از وی در سایت دیوار پرونده‌ای در این مورد تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مالباخته اذعان کرد: برای خرید لاستیک در سایت دیوار مبلغ ۳۰۰ میلون ریال به حساب فرد کلاهبردار واریز میکند که پس از واریز وجه نقد فروشنده ارتباط خود را با وی قطع می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا سرنخ‌هایی از متهم اصلی این پرونده به دست آمد.
سرهنگ شاطری با اشاره به انسداد حساب بانکی متهم افزود: متهم که اهل و ساکن یک از استان‌های مرزی کشور بود با نیابت قضائی دستگیر و به اراک منتقل شد.
او گفت: با توجه به اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم سایبری پلیس وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگردانده شد و متهم برای سیر مراحل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ شاطری افزود: عدم واریز بیعانه و مشاهده و بررسی اصالت و سلامت کالا قبل از واریز وجه از مهمترین راهکار‌های پیشگیری از کلاهبرداری در خرید از فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های واسط فروش است که با کمی دقت و افزایش آگاهی هموطنان می‌توانند کلاهبرداران سایبری را ناکام بگذارند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار