چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهید حمید قاسم‌خانی در کوهبنان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 25 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، صبح امروز و همزمان با هفته بسیج به‌همت گروه جهادی فاطمه‌الزهرا (س) یادواره خانگی شهید حمید قاسم‌خانی با حضور امام جمعه و جمعی از مسؤولان شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسن ایزدی امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: شهدا راه خود را انتخاب کردند و با زندگی کوتاه به مرحله‌ای رسیدند که باید پرواز می‌کردند و آسمانی می‌شدند.

امام جمعه کوهبنان افزود: ما نیاز به شهدا و برگزاری یادواره برای آنان داریم تا راه خود را به خوبی انتخاب و ادامه بدهیم در حالی که شهدا نیازی به این برنامه‌ها ندارند، چون آنان راه خود را خیلی خوب انتخاب کردند و رستگار شدند.

وی ادامه داد:جا دارد در بحث معرفت و بصیرت افزایی برای قشر جوان و نوجوان گام برداریم یادواره شهدا می‌تواند در این راستا مهم باشد.

ایزدی گفت: بسیاری از آسیب‌ها بدلیل عدم آگاهی و غفلت انجام می‌شود، بنابراین در جلسات شهدا باید بر آگاه‌سازی و روشنگری تاکید شود، چون شهدا بر حجاب، حیا و عفاف، رعایت حلال و حرام تاکید داشتند.

به گزارش فارس: شهید حمید قاسم‌خانی کوهبنانی در ۱۵ مهرماه سال ۱۳۴۱ در محله اپوروار کوهبنان بدنیا آمد، تا سوم راهنمایی به تحصیل ادامه داد و با شروع انقلاب اسلامی همگام با مردم در تظاهرات شرکت می‌کرد.

در تاریخ ۴بهمن۱۳۶۰ برای خدمت سربازی از پاسگاه ژاندارمری کوهبنان به کرمان اعزام و در پادگان ۰۵ کرمان مشغول انجام وظیفه شد.

برای ادامه خدمت در قسمت هوابرد به شیراز اعزام و با شروع جنگ تحمیلی به آبادان اعزام شد.
شهید قاسم‌خانی پس از ۶ ماه حضور در جبهه در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار