معاون وزیر بهداشت:
معاون وزیر بهداشت گفت: با توجه به زائر پذیر بودن شهر مشهد، در حوزه دارو نگاه ویژه‌ای به مشهد داریم و با تدابیر صورت گرفته متناسب با نیاز زائران و مجاوران امام رضا(ع) سهمیه فعلی را اصلاح می‌کنیم و برای برنامه هفتم توسعه نگاهی ویژه در حوزه غذا و دارو داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ 02 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، سیدحیدر محمدی امروز در حاشیه برگزاری اجلاس شورای کلان منطقه 9 کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به زائر پذیر بودن شهر مشهد، در حوزه دارو نگاه ویژه‌ای به مشهد داریم و با تدابیر صورت گرفته متناسب با نیاز زائران و مجاوران امام رضا(ع) سهمیه فعلی را اصلاح می‌کنیم و برای برنامه هفتم توسعه نگاهی ویژه در حوزه غذا و دارو داشته‌ایم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از بزرگترین تولیدکننندگان شیرخشک کشور در مشهد فعال است و با همکاری این شرکت تولیدکننده کمبودهای این حوزه جبران شد.

وی با بیان اینکه برای فصل‌های پائیز و زمستان امسال برنامه‌ ویژه‌ای در بحث تأمین واکسن آنفلوانزا داشتیم، خاطرنشان کرد: برای واکسن آنفلوآنزا باید اشاره کنیم که واکسن‌های داخلی و خارجی آنفلوآنزا به میزان کافی به مراکز بهداشت و داروخانه‌ها تخصیص یافته و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

محمدی تأکیدکرد: به عموم مردم به‌ خصوص اطفال، سالمندان، مادران باردار، بیماران خاص، زمینه‌ای، مزمن و پیوندی توصیه بر انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا و استفاده از ماسک داریم و اینکه در زمانی که هوای سرد و آلودگی هوا داریم از خروج‌های غیرضرور از منزل خودداری کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این موضوع به حساسیت زمان کرونا نبوده و جای هیچگونه نگرانی برای مردم نیست و صرفاً بر رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه و همچنین انجام واکسیناسیون، حفظ فاصله اجتماعی، عدم حضور در جمع‌های شلوغ و استفاده از ماسک در جهت حفظ سلامت مردم و عدم ایجاد مشکل برای آنها در روزهای سرد سال تأکید داریم.

رئیس سازمان غذاو دارو گفت: همچنین برای ساختمان جدید آزمایشگاه غذاودارو مشهد در منطقه خیام این شهر همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاونت غذاودارو این دانشگاه خواهیم داشت و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار