امام جمعه اراک:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قدرت و توسعه هر کشوری در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می کند
کد خبر: ۱۱۴۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 14 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله دری نجف‌آبادی، روز پنجشنبه در کنگره ملی جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود:سیاست افزایش جمعیت در ایران دیر شروع شده و خیلی از اصول مورد توجه قرار نگرفته و اکنون باید نسبت به این مسئله مهم چاره‌اندیشی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد:جمعیت جوان، امید به موفقیت را در هر جامعه ای زنده نگه می دارد و به صورت کلی می توان گفت هر تمدن و هر جامعه ای برای امیدواری و پیمودن مسیر آینده نیاز به جمعیتی جوان دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: قدرت و توسعه هر کشوری در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می کند. حرکت به سمت توسعه همه جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقا سرمایه انسانی دارد و یکی از مهم ترین مولفه‌های آن جمعیت جوان، بانشاط و پویا است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: سیاست کاهش جمعیت کشور در مقطعی اشتباه بود و به طور قطع دست‌هایی در این مقوله دخالت داشتند.

امام جمعه اراک در ادامه به کاهش نرخ باروری در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: اکنون نرخ باروری در استان به نیم درصد رسیده و استان جزو استان‌های پیر کشور محسوب می‌شود.

ایشان همچنین افزود: هر یک انسان سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است و چنانچه سرمایه انسانی وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی‌رود و کشور در بلندمدت با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به حضور بانوان در مناسبات اجتماعی اشاره کرد و افزود: نگرش نظام اسلامی به زنان شخصیتی و انسانی است و قداست و جایگاه والای زن در جامعه نباید آسیب ببیند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار