کد خبر: ۱۱۴۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ 20 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سیدمحمود حسینی‌پور در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی؛ رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد، اظهار داشت:

کشور ما شرایط ویژه ای دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در چهارراه کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب مورد توجه ویژه ای قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما موقعیت منحصر به فردی دارد، عنوان کرد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به کشورهای شرق، CIS و آسیای میانه وجود دارد و شاهد توسعه مبادلات تجاری با این کشورها هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه این استان با وجود موقعیت مناسب دارای سه بندر مهم امیرآباد، نوشهر و فریدون کنار است، گفت: این بنادر می توانند نقش موثری در حمل و نقل دریایی کشور داشته باشند و شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شده است تا به بهترین شکل فعالیت کنند.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه توسعه بنادر از منظر کمی و کیفی به عنوان یکی از سیاست های قطعی دولت سیزدهم مطرح است، اظهار داشت: فعال کردن کریدور شمال - جنوب یکی از اهداف دولت است و در این مسیر ریل گذاری از سوی دولت مردمی مدنظر قرار گرفته و دستگاه های مختلف در این راستا فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی در مسیر فعال سازی کریدور شمال-جنوب گام های مهمی برداشته است اما باید نقش فعال تری در حوزه خزر برای فعالسازی داشته باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نیازمند فعال کردن شناورهای رو-رو در بندر امیرآباد هستیم، گفت: اقدامات برای تکمیل پروژه شناورهای رو-رو در بندر امیرآباد باید مدنظر قرار گیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه لایروبی بنادر شمالی به عنوان یک مسئله مهم به شمار می رود، تصریح کرد: با تهدید در این حوزه مواجه هستیم و امیدواریم با تدابیر لازم شرایط برای تردد کشتی هایی که امروزه فعال هستیم، فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از اقتصاد گردشگری دریای خزر محروم هستیم، عنوان کرد: این مسئله می تواند اقتصاد استان های شمالی کشور را دگرگون کند و باید بدانیم که سالانه میزبان ۴۰ میلیون نفر جمعیت در استان مازندران هستیم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

استاندار مازندران در پایان تاکید کرد که باید روان‌سازی سرمایه‌گذاری در بنادر کشور به صورت جدی مدنظر قرار گیرد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار