مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: نخستین شبیه‌ساز جوشکاری MAG با تکنولوژی واقعیت مجازی کشور در استان بوشهر رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 23 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ظهر امروز در نشست با فعالان حوزه مهارت، اظهار داشت: روش‌های مختلف جوشکاری یکی از مهارت‌های پایه و در عین حال فراگیر در بین کارآموزان فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه از جمله صنایع که از فرآیند جوشکاری بهره بیشتری می‌برد صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، فلزی، سازه و ساختمان، کشتی‌سازی است، گفت: جوشکاری در تمامی زمینه‌های صنعتی جایگاه خود را پیدا کرده و به‌عنوان یک فرآیند کلیدی در تولید و ساخت‌وساز مختلف شناخته می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر حرفه جوشکاری را مستلزم مهارت و دانش در زمینه‌های مختلف از جمله فیزیک، مواد و مهندسی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش جوشکاری به روش سنتی، شامل آموزش عملی در کارگاه جوشکاری است.

دراهکی با بیان اینکه جوشکاری و خدمات آن در زنجیره تامین اکثر صنایع نقش حیاتی دارد، اضافه کرد: در کنار مزایای بسیار و غیرقابل انکار تحول دیجیتال در آموزش جوشکاری از بعد استفاده از تکنولوژی در بهبود و سرعت بخشیدن به فرآیندهای آموزشی که محدودیت‌های آموزش سنتی را کنار گذشته و فرصت‌هایی جدید در خدمت آموزش فراهم آورده است.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شبیه‌ساز جوشکاری MAG با تکنولوژی واقعیت مجازی را در کشور رونمایی کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: شبیه‌ساز این فرآیند حیاتی با تکنولوژی واقعیت مجازی منجر به کاهش هزینه‌های مواد اولیه و مصرفی در فرآیند آموزش، بهبود سطح ایمنی و سلامت کارآموزان، بهبود کیفیت آموزش جوشکاری، افزایش شمار کارآموزان در واحد زمان بدون نیاز به تعدد مربی، دستیابی و ایجاد علاقه‌مندی هنرجویان خواهد شد.

دراهکی در خصوص اهمیت فرآیند ساخت شبیه‌ساز آموزشی جوشکاری گفت: این شبیه‌ساز فرآیند کامل جوشکاری MAG مطابق با استاندارد‌های فنی و حرفه‌ای قادر به کاهش هزینه‌های آموزش به ازای هر هنرجو تا ۶۰ درصد هزینه‌های جاری است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار