مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: استان بوشهر در هشت‌ماه امسال با انجام ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی ایران، جایگاه نخست صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 27 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر امروز در جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیرعامل استان بوشهر، اظهار داشت: این استان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص دارای طرح‌های مهم صنعتی و صنایع انرژی‌بر و از نقاط حساس و حیاتی کشور است.

وی افزود: مناطق حیاتی و مهم استان بوشهر به‌خاطر ذخایر زیر زمینی و زیستگاه مهم دریایی از جایگاه مهمی برخوردار است.

صفوی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر را تجارت دریایی دانست و بیان کرد: استان بوشهر در جوار خلیج‌فارس و داشتن اسکله، بنادر و گمرکات متعدد جایگاه مهمی در عرصه تخلیه و بارگیری کالا دارد به‌گونه‌ای که در هشت‌ماه امسال ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور از استان بوشهر انجام شده و جایگاه نخست صادرات غیرنفتی کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صنعت دریایی در این استان خاطرنشان کرد: صنایع دریایی بزرگ مانند صدرا و شهید محلاتی و ۲۴ واحد تولید سازه‌های دریایی در استان بوشهر فعال است و نقش مهمی در تولید و اشتغال این حوزه دارد.

صفوی با اشاره به استقرار تنها نیروگاه اتمی و هسته‌ای کشور در بوشهر تصریح کرد: علاوه بر این ۲ نیروگاه اتمی دیگر در حال ساخت است که نقش مهمی در تولید برق هسته‌ای دارد.

وی وجود خطوط مهم انتقال گاز کشور در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: استان بوشهر در تولید گاز مصرفی کشور از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تولید آبزیان پرورشی و وجود شهرک‌ها و مناطق ویژه اقتصادی را از دیگر ظرفیت‌های استان برشمرد و گفت: در این استان ۶۵۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال است و ۳ کارخانه بزرگ تولید سیمان ایجاد شده که بخشی از آن صادر می‌شود.

صفوی به تجارت دریایی ته‌لنجی پرداخت و با اشاره به فعالیت ۲ هزار شناور در این زمینه خاطرنشان کرد: در عرصه تولید مواد معدنی غیرفلزی این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار