معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از توسعه‌های همکاری‌های مشترک در حوزه گردشگری بین آذربایجان غربی و قونیه ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 29 December 2023
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رضا حیدری با اشاره به سفر هئیتی از آذربایجان غربی به استان قونیه ترکیه اظهار کرد: در راستای عمل به توصیه‌های علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مبنی بر توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه گردشگری با کشور‌های هم‌مرز آذربایجان غربی از جمله ترکیه، نشست مشترکی با مسئولان استان قونیه ترکیه از جمله عبدالستار یارار، مدیر فرهنگ و گردشگری و اوزدال کالاهان رییس جامعه تورگردانان قونیه برگزار شد.
 
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در این نشست بر لزوم افزایش تعاملات در حوزه گردشگری و تاریخی بین دو استان، برگزاری تور‌های آشناسازی برای فعالان گردشگری، افزایش تعداد تور‌های گردشگری، تقویت ارتباطات بین قونیه و خوی تاکید شد.
 
او گفت: بازدید از تپه چاتال هویوک قدیمی‌ترین شهر جهان، مقبره مولانا، باغ پروانه‌ها، مساجد تاریخی و موزه‌ها از جمله دیگر برنامه‌های سفر به قونیه بودند.
 
لازم به ذکر است داوود فرازی، معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فاطمه شیخ‌پور، رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و مسافربری آذربایجان غربی نیز در این سفر حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار