امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:استقلال و آزادی مهمترین شعار جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ 26 January 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به این که مهمترین شعار جمهوری اسلامی ایران، استقلال و آزادی است گفت: در زمان طاغوت در هیچ زمینه ای مستقل نبودیم و غربی ها با مدیریت کشور منافع کشورمان را به تاراج می بردند. 
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی در واقع ایام الله است و باید با زنده نگه داشتن این روزها عظمت و بزرگی این روزها را به نسل های بعدی انتقال دهیم چرا که خداوند بر زنده نگه داشتن ایام الله در قرآن کریم تاکید کرده است. 
 
وی با بیان این که خداوند یکی از مصادیق ایام الله را آزادی قوم موسی از فرعونیان ذکر می کند ادامه داد: در واقع ملت بزرگ ایران را نیز خداوند از حکومت طاغوتی ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی نجات داد و لحظه به لحظه این پیروزی، معجزه الهی است. 
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به موضوع انتخابات و تلاش دشمنان برای کمرنگ تر کردن این حماسه سیاسی و ملی گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بر این موضوع تاکید دارند که مردم باید در میدان باشند و در برابر نقشه های شوم دشمنان ایستادگی کنند. 
 
امام جمعه ارومیه همچنین اشاره ای به موضوع حذف واحد های درسی مبانی حقوق اسلامی از دوره دکتری حقوق خصوصی در دانشگاهها کرد و گفت: به نام اسلامی کردن واحد های درسی دانشگاهی این کار را انجام می دهند که شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم باید در این زمینه به صورت جدی وارد شده و با مسببان برخورد نماید. 
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض و سالروز ولادت امیر المومنین حضرت علی ع و روز پدر و روز مرد گفت: علت نامگذاری این روز به نام روز پدر و روز مرد این است که همه پدران و مردان جامعه باید خود را متخلق به اخلاق امیر المومنین علی (ع) کنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند. 
 
وی با اشاره به توانمندی ایران اسلامی در ساخت و پرتاب ماهواره گفت: ماهواره اخیری که پرتاب شد در ۷۵۰ کیلومتری مدار زمین قرار گرفت و این ماهواره با دستان توانمند دانشمندان ایرانی ساخته شده بود که در جهان فقط ده کشور توانایی ساخت ماهواره را دارا هستند و ایران یکی از این کشورها است. 
 
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به موضوع حق الناس و اهمیت آن در آموزه های شرعی و اسلامی گفت: گاهی حق الناس در مقابل یک فرد است اما زمانی حق الناس بیت المال است و در این حالت فرد غاصب حق الناس در واقع باید برای تک تک افراد جامعه پاسخگو باشد. 
 
امام جمعه ارومیه با اشاره به حساسیت امیر المومنین علی (ع) بر حفاظت از بیت المال تصریح کرد: حضرت علی(ع) در حفاظت از بیت المال حتی با برادر خود عقیل نیز تعارف نداشتند. 
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد نخستین اختر تابناک امامت و ولایت امام علی (ع) گفت: بر اساس فرمایش پیامبر گرامی اسلام خداوند به امیر المومنین علی (ع) فضائلی عنایت فرموده که غیر از خداوند هیچ کس را توان شمارش این فضائل نیست. 
 
همچنین در بین الصلاتین نماز جمعه این هفته ارومیه از مدال آوران ورزشی استان نیز تجلیل شد. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار