کد خبر: ۱۱۵۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 31 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: در تلاش هستیم برخی از دهیاری های مازندران در سال جدید به عنوان دستگاه اجرایی معرفی شوند.

احمد توکلی در بازدید از روستاهای شهرستان محمودآباد در پی سفر شهرستانی استاندار به این شهرستان با بیان اینکه دهیاران ظرفیت درآمد پایدار روستا را شناسایی و اعلام کنند، اظهار کرد: برخی از روستاهای مازندران از قابلیت بالای اقتصادی برخوردار هستند که می‌تواند زمینه درآمد پایدار برای دهیاری را فراهم آورد.
وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم برخی از دهیاری های شاخص مازندران در سال جدید به عنوان دستگاه اجرایی معرفی شوند، افزود: در این طرح، اعتبارات مستقیم به حساب دهیاری ها واریز می‌شود و دهیاران قابلیت آن را دارند تا وارد کار اجرایی و در اجرای طرح‌های عمرانی مستقیم با پیمانکاران وارد پیمان بشوند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از توانمندسازی دهیاری‌های مازندران خبر داد و یادآورشد: حوزه معاونت استانداری از دهیارانی که آمادگی تهیه ادوات را دارند برای پرداخت تسهیلات با بهره ۸ درصد پشتیبانی نماید.
توکلی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی نیاز است تا روستاها نیز مشارکت بکنند، تصریح کرد: تامین بودجه طرح‌های عمرانی روستاها از محل دولتی و ایجاد درآمد پایدار در روستاها توسط دهیاری ها امکانپذیر است.
وی با اشاره به اینکه توجه به روستاها به ویژه کم برخوردار از سیاستهای دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شاهد توجه به روستاها و تشویق به تولید و اشتغالزایی هستیم.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران ایجاد مشاغل کاذب در روستاها ادوار گذشته را موجب کاهش تولید دانست و گفت: برای داشتن روستای مولد نیاز است تا امکانات اولیه و زیرساختی تامین شود و دستگاه های خدمات رسان در روستاها امکانات ارائه نمایند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار