استاندار آذربایجان غربی گفت: برای توسعه گردشگری بین ترکیه و استان بازگشایی مجدد خط ریلی تهران_خوی_وان_آنکارا ضروری است.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 13 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی از غرفه مدیران تورساب‌های ترکیه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بازدید کرد.

استاندار آذربایجان غربی در این بازدید اظهار کرد: به زودی کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در ارومیه برگزار می‌شود که در این کمیسیون الزامات توسعه گردشگری از جمله تقویت زیرساخت‌های تردد مانند توسعه ریل‌باس‌ها، راه‌اندازی ایرلان‌های جدید و منطقه ویژه اقتصادی مشترک مطرح می‌شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: در ایران سه قطب فرهنگی از جمله قطب خراسان، قطب همدان_زنجان و قطب خوی_آذربایجان غربی تعریف شده است که در راستای تقویت گردشگری در قطب فرهنگی خوی به دنبال ایجاد کریدور ارتباطی بین خوی و قونیه هستیم.

او ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای بین استان‌های هم‌مرز نیز باید در دستور کار قرار بگیرد در این راستا خط قطار مسیر خوی_وان_آنکارا که به مدت پنج سال است که تعطیل شده و در سفر رئیس‌جمهور به ترکیه این موضوع مطرح شد که رئیس‌جمهور ترکیه نیز پس از آن دستور آغاز به کار این خط ریلی را در اسرع وقت صادر کرد و راه‌اندازی این مسیر در اولویت استانداری آذربایجان غربی قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تقویت گردشگری بین ترکیه و آذربایجان غربی اظهار کرد: تردد گردشگران بین دو کشور باید دوطرفه باشد و آنگونه نباشد که تورگردانان ترکیه به فکر جذب گردشگر ایرانی باشند و از طرفی گردشگران ترکیه‌ای کمتری را به ایران بفرستند.

معتمدیان خاطرنشان کرد: برای تسهیل تردد گردشگران ترکیه از مرز‌های استان آمادگی لازم را داریم و تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای در پایانه مرزی رازی خوی با توجه به ظرفیت‌های آن در در دستور کار قرار دارد و نیز با توجه به راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سرو، بسیارس از مشکلات پایانه مرزی سرو مرتفع خواهد شد.

او گفت: در آینده نزدیک اجلاس منطقه‌ای با حضور ۱۰ کشور همسایه و دارای مشترکات فرهنگی و اجتماعی در ارومیه برگزار می‌شود که در این اجلاس نیز توسعه گردشگری و بررسی راهکار‌های لازم برای آن در در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار