۸هزار طرح کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ 13 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، همزمان با خجسته میلاد امام حسین (ع) و گرامیداشت آغاز چهل و ششمین بهار انقلاب اسلامی، ۸هزار طرح کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در کل کشور به بهره‌برداری رسید

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی گفت: سهم آذربایجان غربی از این طرح ها ۳۰۱ طرح با مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال بود که به صورت تسهیلات در اختیار کارآفرینان بخش‌های مختلف قرار گرفته است.

عبدالهی حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را ۶۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها در مجموع، موجب اشتغال بیش از ۸۸۲ نفر در آذربایجان غربی شده است.

وی افزود: رسالت صندوق کارآفرینی کمک به ایجاد اشتغال خرد، کوچک و متوسط است که با توجه به این هدف، از سال ۱۴۰۲ تاکنون با پرداخت ۵۸۶ فقره تسهیلات ، برای ۸۸۲ نفر فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی تعداد طرح‌های مورد حمایت این صندوق در شهرستان میاندوآب را ۷۶ طرح با تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها در میاندوآب برای بیش از ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

 فرماندار شهرستان میاندوآب هم در آیین آغاز بهره برداری از این طرح با اشاره به اهميت اشتغالزایی در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی، فقر و بیکاری است و حل مشکل اشتغال جوانان یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولین است.

وی افزود: راه اندازی واحدهای تولیدی، کارآفرینی و ایجاد زمینه اشتغال برای افراد یک جامعه، آسیب ها و معضلات اجتماعی را در حد قابل توجهی کاهش می دهد، از اینرو حمایت همه جانبه از کار آفرینان و تولیدکنندگان، باید در اولویت و مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این مراسم گفت: واحد فرآوری گیاهان دارویی و تولید انواع عرقیات و عصاره گیاهی، با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۱۳۵ تن و سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع با یک هزار و ۱۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، در اراضی روستای نظام آباد شهرستان میاندوآب احداث شده است.

مقدم افزود: با آغاز فعالیت این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و پایدار و ۲۰ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم و تعداد ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، هدف از اجرای طرح را "فرآوری محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی و بازگشت ارزش افزوده به بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال، نفوذ دانش فنی در خط تولید محصولات کشاورزی، ترویج و توسعه کشت گیاهان داروئی در راستای احیاء دریاچه ارومیه با رویکرد کاهش و مدیریت بهینه مصرف آب" برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار