استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با افزایش ۹۳ درصدی تعداد رقابت کنندگان، در این دوره برای هر کرسی استان در مجلس شورای اسلامی ، ۳۲ کاندیدا با هم رقابت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 19 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،   محمدصادق معتمدیان در برنامه "اولدوز" صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات، توطئه های دشمنان را خنثی کرده و وحدت و قدرت ملی کشور تقویت خواهد شد.

 وی همچنین با بیان اینکه مردم ایران همواره در انتخابات برگزار شده و تعیین سرنوشت خویش، حضوری چشمگیر داشته اند، خاطرنشان کرد: با انتخاب مجلسی قوی، کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی و ... قدرتمند خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به حضور حماسی مردم استان در عرصه های مختلف و ادوار مختلف انتخابات نیز اشاره کرده و افزود: مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات ۱۱ اسفند، ثابت خواهند کرد که به آرمان های انقلاب و نظام اسلامی وفادار هستند.

معتمدیان همچنین با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در آذربایجان غربی، اضافه کرد: دولت مجری انتخابات بوده و با آماده سازی زیرساخت ها، شعبات اخذ رای را در این دوره ۱۰ درصد افزایش دادیم و ۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رای در سطح استان تعیین شده است.

وی در ادامه از سازماندهی ۲۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در سطح استان خبر داده و افزود: انتخابات در ۲۰ شهرستان و ۴۸ شهر آذربایجان غربی برگزار خواهد شد و برنامه ریزی لازم برای اخذ رای از مردم در مناطق دورافتاده و صعب العبور با استفاده از تمامی ظرفیت های استان، انجام شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به برقراری امنیت کامل در طول روند انتخابات در سطح استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با همکاری و تعامل نیروهای مسلح، نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی، ۳۵ هزار نفر برای تامین امنیت انتخابات در آذربایجان غربی سازماندهی شده اند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر تامین سلامت انتخابات، افزود: ۲ هزار و ۶۱۰ بازرس، بر روند برگزاری انتخابات، اجرای کامل قانون و جلب رضایت مردم در سطح استان نظارت داشته و به هرگونه تخلف احتمالی گزارش شده، رسیدگی خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در آذربایجان غربی، ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، اظهار داشت: رای اولی های استان در انتخابات پیش رو، ۱۵۱ هزار و ۳۵۰ نفر می باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی به تاييد صلاحيت ٣٧٥ نامزد انتخابات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و افزود: با افزایش ۹۳ درصدی تعداد رقابت کنندگان، در این دوره برای هر کرسی استان در مجلس شورای اسلامی، ۳۲ کاندیدا با هم رقابت خواهند کرد.

معتمدیان همچنین با اشاره به تائید صلاحیت اقشار و اقوام و مذاهب مختلف برای نامزدی در انتخابات، تصریح کرد: زمینه برای حضور اقوام و مذاهب و گرایش های مختلف سیاسی در استان فراهم شده و ۷ شعبه اخذ رای در ارومیه و سلماس به اقلیت های دینی اختصاص یافته است.

وی در ادامه از اختصاص ۱۰ شبکه تلویزیونی توسط صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی به تبلیغات کاندیداها خبر داده و افزود: زمینه برای عدالت در تبلیغات کاندیداها فراهم شده و ۱۴۵ نقطه در سطح استان در قالب آمفی تئاتر، سالن ورزشی و بیلبوردهای تبلیغی به صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به ضرورت رصد فضای مجازی، بیان داشت: با استفاده از ظرفیت های قانونی، با اقدامات تخریبی و سیاه نمایی ها علیه کاندیداها، قاطعانه مقابله خواهد شد تا انتخابات در یک فضای رقابتی سالم برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار