مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از کاشت هزار اصله نهال امروز به مناسبت روز درختکاری خبر داد و گفت: آمار نهال‌های سازمان به ۵ هزار اصله نهال رسیده و آبیاری فضای سبز سایت مرکزی به وسیله روش‌های نوین انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 05 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسین زارعی در مراسم کاشت درخت به مناسبت روز درختکاری، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی با هدف داشتن فضایی پاک و سالم در کنار توسعه صنعتی، اجتماعی برای کاشت درخت اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت درختکاری گفت: امسال چهارمین سالی است که در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خود را مکلف به کاشت درخت کردیم و تاکنون بیش از ۴ هزار اصله نهال درخت در کاشته شده که امروز نیز هزار اصله نهال در سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی استان کاشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی توجه به محیط زیست و منابع طبیعی را وظیفه عمومی دانست و افزود: توجه به محیط زیست تنها مشمول اداره منابع طبیعی نیست و همه اقشار جامعه را شامل می‌شود و باید تلاش شود همان طور که بیرجند تمیزترین شهر کشور نام دارد استان نیز به همین عنوان مشهور شود.

زارعی از مجهز شدن فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی به آبیاری نوین خبر داد و افزود: فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی از طریق آبیاری نوین آبرسانی می‌شود.

وی گفت: کاشت درخت باعث افزایش ذخیره منابع آب‌های زیر زمینی می‌شود و میزان قابل توجهی از آب‌های زیرزمینی، بر اثر شهرسازی و برداشت‌های افسارگسیخته، در حال کاهش است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با یادآوری اینکه درخت ضامن سلامتی محیط زیست است تصریح کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز سبب کاهش آلاینده‌ها، افزایش تولید اکسیژن، تعدیل آب وهوا، کنترل آب‌های سطحی، پاکیزگی هوا و آرامش روحی می‌شود.

زارعی افزود: بسیاری از کشور‌های در حال توسعه دنیا به جنگل‌ها و محیط زیست دست برده‌اند که ادامه این روند، سبب از بین رفتن محیط زیست شده است بنابراین درختکاری از کار‌هایی است که می‌توان در راستای نجات هوا و فضای کشور‌ها انجام داد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای بهره‌برداری منطقه ویژه اقتصادی در استان تاکنون طبق مطالعات به عمل آمده در زمینه مسائل زیست محیطی، حمایت‌های ویژه‌ای در راستای اجرای طرح‌های صنعتی کم آب بر داشته که خوشبختانه تاکنون اکثر واحد‌های مستقر در این منطقه واحد‌های کم آب‌بر یا واحد‌هایی هستند که هیچ نیازی به آب در فرآیند تولید و محصول خود ندارند.

زارعی با اشاره به مزایای آبیاری نوین گفت: از مزایای طرح آبیاری قطره‌ای در این مجموعه می‌توان به مواردی از جمله کاهش میزان شسته شدن، اتلاف کود و مواد مغذی به دلیل آبیاری موضعی، رطوبت در ناحیه ریشه‌ها، کاهش رشد علف هرز و در نتیجه کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و هزینه‌های جاری را در پی دارد و از طرفی بازدهی و پوشش فضای سبز بیشتری را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: سیستم آبیاری نوین به طول ۵۵۰ متر در سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی استان انجام شده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار