خطیب موقت جمعه کرمان در خطاب به منتخبین ملت گفت: در چهار سال نمایندگی مسائل استان را احصا و برای حوزه انتخابیه خود برنامه داشته باشید، ضمن متحد بودن با مردم در آن‌ها باشید تا دیگران از شما به عنوان پلکان استفاده نکنند.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ 08 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور امروز ۱۸ اسفندماه در خطبه‌های وحدت بخش نماز جمعه اظهار کرد: در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان هستیم و برتری ماه مبارک رمضان "نزول قرآن" و "شب‌قدر" است و کسی که بواسطه بیماری معذور از روزه است نباید فضیلت این ماه را از دست بدهد.

وی با تبیین فواید روزه گرفتن، افزود: روزه فواید مادی و معنوی دارد از جمله اینکه انسان را به خدا نزدیک می‌کند، زیرا جزء عبادات پنهانی است که باعث تثبیت اخلاص، تقویت اراده، صفای باطن، بالابردن صبر انسان و... می‌شود.

خطیب موقت جمعه کرمان در خطبه دوم نمازجمعه از متولیان مسجد خواست تا مساجد را مهیای ماه مبارک رمضان کرده و در ادامه تاکید کرد: روحانیون نیز در این ماه به طرح سبک زندگی قرآنی و مهدوی به خصوص در شب‌های قدر به بیان مسائل دین و پاسخ به شبهات اعتقادی جوانان بپردازند که دشمن می‌خواهد از موضوع شبهات استفاده کند.

وی افزود: در مساجد نیز طرح ربیع طرح نکات اخلاق اجتماعی سوره حجرات مطرح می‌شود.

عرب‌پور سپس ضمن قدردانی از مردم که با شرکت در انتخابات شرایط را درک کردند، تاکید کرد: دشمن خیلی تبلیغ کرده بود که مردم ایران در انتخابات شرکت نمی‌کنند و این حضور مبارزه با دشمنان دین و انقلاب و کشور بود.

وی ادامه داد: عده‌ای هم در انتخابات شرکت نکردند که مسئولین باید روی این مسئله کار کنند تا در دوره‌های بعد جمعیت حاضر در این عرصه افزایش یابد، زیرا مردم رکن انقلاب هستند و نشانه رضایت آنان در اینگونه صحنه‌ها روشن می‌شود.

خطیب موقت جمعه کرمان افزود: مردم در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی ۲۲بهمن خیلی زحمت کشیدند، اما عده‌ای ممکن است نگرانی‌هایی داشته باشند که باید آن‌ها را رفع کرد تا استحکام مردمی نظام حفظ شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار