نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی به خصوص کرمان که جزء استان‌های برتر در مشارکت قرار گرفت را ستودنی و قابل تحسین دانست و توجه به راهبرد‌های چهارگانه رهبری در سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را باعث خنثی شدن توطئه دشمن در کاهش مشارکت عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 15 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با دعوت همه به رعایت تقوای الهی، به نقش محیط در تربیت افراد اشاره کرد و افزود: بدون شک انسان از محیط خود تاثیر می‌پذیرد، اما تاثیر محیط بر تربیت انسان تاثیر کاملی نیست بلکه بستر را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: محیط عامل تام برای کشاندن فرد به بدی و یا خوبی نیست و نمی‌تواند اختیار را از آدمی سلب کند و یا در برابر عقل و فطرت بایستد و فرد می‌تواند بر محیط اطراف خود اثر گذاشته و تحول به وجود آورد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: در این زمینه نمونه‌های بسیاری در تاریخ وجود دارد از جمله انبیاء الهی که محیط پیرامون آن‌ها آماده رسالت و نبوت نبود، اما ایشان توانستند محیط پیرامون خود را عوض کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه افراد زیادی هم نتوانستند در برابر محیط بایستند، به نقش خانه، مدرسه و اجتماع بر تربیت انسان اشاره و بیان کرد: در نگاه دینی همه این بخش‌ها مهم است، اما با همه تاثیر فراوان محیط بر تربیت، اختیار را از انسان سلب نمی‌کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه در ۱۰ ماه رمضان که برای پیشرفت اسلام همه هستی خود را در طبق اخلاص و در اختیار نبی مکرم اسلام قرار داد، تسلیت گفت.

علیدادی سلیمانی با اشاره به همزمانی بهار طبیعت و بهار فطرت که تحول جدی در انسان ایجاد می‌کند، بر توجه به صله ارحام و نزدیکی به خدا و مبارزه با هوا و هوس تاکید کرد.

امام جمعه کرمان درباره ملی شدن صنعت نفت هم اظهار کرد: وقتی نخبگان با همه نگرش‌ها در کنار هم قرار گرفتند در ملی شدن صنعت نفت موفق شدند، اما با کمال تاسف در این مسیر یک انحراف بزرگ اتفاق افتاد و با اینکه نگاه بدبینانه به ابرقدرت‌های آن روز به وسیله نخبگان مد نظر قرار گرفت، اما بخشی از کسانی که رهبران ملی شدن صنعت نفت بودند به آمریکا گرایش پیدا کردند و باعث شد آن نتیجه‌ای که باید برای مردم نداشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه کرمان حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی به خصوص کرمان که جزء استان‌های برتر در مشارکت قرار گرفت را ستودنی و قابل تحسین دانست و توجه به راهبرد‌های چهارگانه رهبری در سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را باعث خنثی شدن توطئه دشمن در کاهش مشارکت عنوان کرد.

وی با تبریک به منتخبان مردم نیز گفت: کسانی که تنور انتخابات را گرم و رقابت آنان باعث شد حضور حداکثری رقم بخورد هم موفق شدند و خدمت بزرگی به نظام و انقلاب کردند.

علیدادی سلیمانی افزود: حتما شکایت‌های به حقی هم وجود دارد و ممکن است در سرنوشت انتخابات تاثیر بگذارد، اما رسیدگی به این شکایات حق طبیعی مردم و برای سلامت انتخابات مهم است و شورای نگهبان با دقت و عدالت رسیدگی به آن را آغاز کرده، اما حرف آخر در تایید انتخابات و یا ابطال در حوزه‌ای به عهده شورای نگهبان است.

وی اظهار کرد: حق طبیعی کاندیدا‌ها است شکایات خود را با همه اسناد و مدارک به این مرجع قانونی تحویل بدهند، اما اگر با خواسته خود بخواهیم حرکت کنیم ممکن است ماجرا‌های سال ۸۸ تکرار و شیرینی انتخابات در کام مردم تلخ شود که رهبری هشدار دادند و همه باید مراقب باشند.

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به جنایات غزه که یکی از اهرم‌های فشار علیه مردم مظلوم آن بستن راه غذا و تدارکات است، به شهادت تعداد زیادی از جمله کودکان بر اثر قحطی و گرسنگی هم اشاره و بیان کرد: برای شکستن محاصره غذایی در غزه نیاز به جنبش جهانی است و ان‌شاءالله این ماه رمضان و روز قدس، پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین را جشن بگیریم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار