معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌ها در استان نسبت به میانگین بلندمدت ۲۱ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ 14 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، معصومه نوروزی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری دومین استان خشک کشور است، اظهار کرد: میانگین بارش استان از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۳ فروردین ماه ۴۵۳ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت ۱۲۳ میلی‌متر معادل ۲۱ درصد کمبود بارش در استان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در استان، افزود: از امروز تا روز سه‌شنبه به تناوب در سطح استان ناپایداری‌های همرفتی انتظار می‌رود، به این معنا که در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابر، وزش باد نسبتاً شدید گاهی شدید و موقتی و رگبار و رعد و برق در غالب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود که برای امروز و روز دوشنبه بارش‌ها در مناطقی همچون بخش‌هایی از کوهرنگ و اردل، شهرکرد، بروجن و بخش‌هایی از لردگان و خانمیرزا از گستردگی بیشتری برخوردار است.

نوروزی بیان کرد: توصیه شده که گردشگران، طبیعت‌گردان و مردم استان در صورت رخداد بارش، از حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مکان‌های نا ایمن فاصله بگیرند و از صعود به ارتفاعات به واسطه رخداد صاعقه بپرهیزند، همچنین در این مدت به خصوص امروز و دوشنبه پتانسیل برای رخداد تگرگ در مناطق مستعد استان نیز وجود دارد.

وی گفت: طی روز‌های آینده کاهش قابل ملاحظه دمایی نخواهیم داشت، البته برای صبح روز سه‌شنبه کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان پیش‌بینی می‌شود، همچنین صبح امروز سورشجان و بلداجی با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین ایستگاه‌های استان و طی ۲۴ ساعت گذشته بازفت با ۲۲ درجه گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار