مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: 440 میلیارد ریال برای بهسازی محور گچساران - باباکلان - بی‌بی حکیمه(س) اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۲۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷ 16 November 2015
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: 440 میلیارد ریال برای بهسازی محور گچساران - باباکلان - بی‌بی حکیمه(س) اختصاص یافت.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به‌نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، امین محمدی، اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که در 20 سال گذشته انجام گرفته محور گچساران – باباکلان – بی‌بی حکیمه(س) با اعتبار 440 میلیارد ریال بهسازی می‌شود.
وی افزود‌: از سوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز جنوب، پروژه بهسازی محورهای مواصلاتی موجود در دستور کار قرار گرفته و تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای آن با هماهنگی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویر احمد اتخاذ شده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: کار طراحی و برآورد هزینه مسیرهای عملیاتی مذبور با هماهنگی مسئولان وزارت راه و مدیران‌کل راه و شهرسازی استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز انجام شده و به قید فوریت‌، به مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان نماینده وزارت نفت ابلاغ شده است.
محمدی عنوان کرد: اعتبار مصوب این پروژه همزمان و متناسب با پرداخت‌های وزارت راه و شهرسازی در 4 سال متوالی و به نسبت مساوی برای هر سال، از طریق وزارت نفت تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: اولویت اول اجرایی این پروژه در سال جاری محور باباکلان به بی بی حکیمه به طول تقریبی 85 کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران جاده‌های مواصلاتی در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را به عنوان محورهای اختصاصی شرکت نفت معرفی کرد و افزود: این جاده‌ها دسترسی به تاسیسات نفت و گاز در سطح چهار استان کهگیلویه و بویراحمد‌، خوزستان، بوشهر و فارس را ممکن می‌سازد و در عین حال به دلیل عدم وجود مسیر جایگزین در این مناطق، از دیرباز تاکنون از سوی عموم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محمدی بیان کرد: استاندارد نبودن جاده اصلی‌، ترافیک سنگین، وجود خطوط لوله در کناره‌های جاده، عرض بسیار کم جاده و پیچ‌های خطرناک و دره های عمیق سبب شده است که متاسفانه هر سال شاهد آمار بالایی از تصادفات به ویژه در ایام تعطیلات نوروز باشیم.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های بزرگ بهره‌بردار نفت و گاز مناطق نفت‌خیز جنوب بوده که در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر فعالیت عملیاتی دارد و قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم نفت گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در نزدیکی بندر گناوه، این شرکت را به یکی از قطب‌های مهم تولید و صدور نفت خام تبدیل کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار