کد خبر: ۱۴۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 09 December 2015

۱۰ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال زکات جمع آوری شده در بوکان

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی:میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان بوکان در پایان ۸ ماهه سالجاری به بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال افزایش یافت.

این خبر را مدیر کمیته امداد بوکان در جلسه هم اندیشی شورای زکات روستایی که با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد اعلام کرد.

در این جلسه ماموستا خلیفه زاده رئیس شورای زکات و امام جمعه بوکان نیز با تاکید بر واگذاری مسئولیت ترویج این فریضه الهی به روحانیون و ذکر این نکته که شوراهای روستایی زکات در واقع بازوهای اجرایی شورای شهرستان می باشند گفت: زکات باید در هر روستا بنا به دستور شرع مقدس جمع آوری و تحت نظر کمیته امداد در بین نیازمندان همان روستا توزیع شود.

مدیر کمیته امداد و دبیر شورای زکات نیز با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت زکات این شهرستان و با اعلام اینکه با جمع آوری ۱۰ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال شاهد افزایش ۲۰ درصدی میزان زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم اظهار داشت: ۸۳ درصد از زکات این شهرستان در بین فقرای روستاها توزیع شده است که این رقم تا کنون بی سابقه بوده است.

گفتنی است در جلسه هم اندیشی شورای زکات روستایی ، جمع کثیری از روحانیون و علمای روستاها، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان بوکان و رئیس اداره اجرایی زکات استان نیز حضور داشتند که هر کدام نظرات خود را پیرامون اهمیت و راهکارهای موثر جمع آوری زکات بیان نمودند.

تاکنون هیچ موردی از بیماری « آنفولانزا » در مهاباد مشاهده نشده است

روز چهار شنبه مورخ « ۱۸ آذرماه » با حضور ریاست معاون استاندار وفرماندارویژه شهرستان مهاباد واعضای ستاد به منظور پیشگیری از موارد احتمالی آنولانزا جلسه فوق العاده کارگروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی (ستاد پیشگیری از آنفولانزا) در سالن جلسات فرمانداری تشکیل گردید.

در این جلسه کتانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: بهترین راهکار برای مقابله با این بیماری انجام اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به افراد در خصوص این بیماری ویروسی است.
وی افزود: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده و شهروندان می توانند با رعایت اصول بهداشتی و گزارش موارد مشکوک از گسترش آن در جامعه جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: با تشکیل ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوانزا هر گونه موارد مشکوک مورد معاینه و آزمایش قرار می گیرد و اقدامات پیشگیرانه توسط این ستاد انجام می شود.


فرماندار مهاباد اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی این شهرستان برای همکاری با این ستاد اعلام آمادگی کرده و در صورت بروز این بیماری، با گسترش آن مقابله می کنند.

وی گفت : برای حفظ آرامش و آسایش مردم ، باید در فضای کاملا آرام کارها را انجام دهیم و تصمیمات در فضای بدون تنش انجام پذیرد .

وی در ادامه از ستاد بحران شهرستان در بازگشایی مسیر مهاباد – ارومیه تقدیر و تشکر نموده و گفت : تعامل و همراهی در زمان بروز این مشکل مثال زدنی بودند ، خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی و مالی دربر نداشت و به نحو احسن صورت پذیرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز در این جلسه گفت: بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی بوده و به سرعت از فرد بیمار به فرد سالم منتقل می شود و لازم است فرد بیمار مورد مداوا و معالجه قرار گیرد و افراد دیگر با وی تماس نداشته باشند.

سامرند مرزنگ افزود: طبق اطلاع رسانی های رسمی این بیماری در استان های شرقی کشور مشاهده شده و احتمال شیوع آن در نیمه غربی کشور نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی تاکنون یک هزار و ۶۰۹ نفر با علایم این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که ۳۸۰ نفر از آنها بستری شده و طبق آزمایش های انجام شده ۱۳ مورد از این بیماری مشاهده شده است.
وی با اشاره با راه اندازی یک پایگاه دیده ور برای راهنمایی و مشاوره شهروندان افزود: این پایگاه در مرکز بهداشتی صلاح الدین ایوبی در چهار راه آزادی مهاباد راه اندازی شده و شهروندان می توانند هر گونه موارد مشکوک را به این پایگاه اطلاع رسانی کنند و یا با شماره تلفن ۴۲۴۴۲۴۸۹ با واحد بیماری های مرکز بهداشت تماس بگیرند.

مرزنگ گفت: تاکنون در این شهرستان کلاس های آموزشی در مورد این بیماری برای بازاریان و کسبه، دانش آموزان، کارکنان شبکه بهداشت و درمان، مراکز نظامی و انتظامی برگزار شده و بیش از دو هزار بروشور در مورد علایم و راه های پیشگیری از بیماری آنفلوانزا نیز در بین شهروندان توزیع شده است.

این بیماری از مدتی قبل در استان های شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و کرمان مشاهده شده و چندین نفر از هموطنانمان به خاطر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مسابقات کشتی دانشجویی آذربایجان غربی در بوکان برگزار شد

سه شنبه مورخ « ۱۷ آذرماه » مراسم افتتاحیه مسابقات کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی آذربایجان غربی به میزبانی « واحد بوکان » و با حضور دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ، رئیس دبیرخانه هیئت امناء ، مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزد استان ،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان واقع در سالن « ورزشی شهید مطهری » رأس ساعت ۹ صبح برگزار گردید.

در ابتدای مراسم انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با تشکر از همه دست‌اندر‌کاران این مسابقات گفت: سعی واحد بوکان این بوده که میزبان خوبی برای این فعالیت ورزشی باشد.

ضیائی افزود : این مسابقات با توجه به حضور ورزشکاران در تیم‌های دانشگاهی از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است.

جوانپور در ابتدا با عرض خیر مقدم و تبریک روز دانشجو، از دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات به ویژه رئیس واحد بوکان به دلیل قرار دادن امکانات و قبول میزبانی تشکر کرد.

دبیر محترم هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی ، هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد روحیه نشاط، شادابی و ایجاد ارتباط و دوستی در بین دانشجویان است که زمینه فعالیت‌های علمی و آموزشی در دانشگاه خواهد بود.

در حاشیه برگزاری افتتاحیه این مسابقات از جوانپور هروی دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی، ملارحیمی رئیس اداره ورزش و جوانان و رحمانی مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان بوکان، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

این مسابقات در دو رشته « فرهنگی و آزاد » با حضور ده تیم دانشجویی از شهرستان های خوی، نقده، میاندواب، مهاباد، سلماس، شاهین دژ، ارومیه، بوکان، سلدوز و محمدیار برگزار شد.

شایان ذکر است ، در این مسابقات بیش از ۹۶ کشتی‌گیر در ۸ وزن آزاد و فرنگی با هم به رقابت خواهند پرداختند.

پیام تسلیت وزیر بهداشت به مناسبت درگذشت « پزشک مهابادی «

وزیر بهداشت در پیامی درگذشت دکتر احمد مورکی؛ استاد نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

مطلع شدم جناب آقای دکتر احمد مورکی ، استاد نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد. استاد ارجمند و گران‌قدری که بخش عمده‌ای از سال‌های عمر پر بار خویش را به تربیت دانشجویان، دستیاران و فلوشیپ‌ها پرداخت و هیچ‌گاه از دغدغه بیماران فارغ نبود.

دکتر مورکی در تمام دوران خدمت، نمونه بارز رعایت اخلاق حرفه‌ای، کمک به بیماران نیازمند و الگویی برای همکاران و دانشجویان بود و درج نام وی در لغت­نامه ماموستا، یاد و خاطره‌اش را در خطه کردستان جاودان ساخت.

از درگاه ایزد منان برای آن استاد فقید، غفران و برای بازماندگان، صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار