مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: بازارچه مشاغل خانگی بانوان در ارومیه برای استقبال از مهمانان نوروزی افتتاح و برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 16 March 2015

شهلا تاجفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: بازارچه مشاغل خانگی ارومیه از 25 اسفند ماه امسال تا 23 فروردین سال آینده به طور ویژه برای استقبال از مسافران نوروزی و مردم بومی استان بازگشایی می‌شود.

وی محل برگزاری این بازارچه را آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان والفجر 2 جنب دنیای بازی قدیم عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌های گذشته ضرورت ایجاد چنین محلی برای بانوان احساس شده بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌‌های نهفته در بخش خصوصی و مشارکت زنان توانمند استان برای فعال‌سازی این مجموعه، گفت: در این بازارچه امکان اشتغال و درآمدزایی برای زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده‌ایم.

تاجفر با اشاره به راه‌اندازی 25 غرفه در این بازارچه یادآوری کرد: در این مجموعه انواع محصولات تولیدی و ساخته دست‌ هنرمند زنان استان به ویژه ارومیه از جمله آثار هنری، صنایع دستی و گل و گیاه در معرض فروش گذاشته خواهد شد.

وی معرفی توانمندی‌ و قابلیت‌های زنان استان، ارتقای روحیه خودباوری، اتکاء به نفس بین بانوان، اشتغال زنان سرپرست خانوار و همچنین ایجاد درآمد پایدار برای آنها را از جمله اهدافی برشمرد که برای راه‌اندازی این بازارچه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اظهار به اینکه بعد از تعطیلات نوروزی این بازارچه به صورت دائمی به فعالیت ادامه خواهد داد، یادآوری کرد: در دو غرفه مجزا نسبت به عرضه محصولات عشایر و روستاییان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این رهگذر زنان هنرمند ساکن در روستاها و ایلات بدون واسطه و مستقیم محصولات خود را به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند، اظهار کرد: همچنین غرفه‌ای برای پخت نان سنتی در این مجموعه در نظر گرفته‌ایم.

تاجفر با اظهار به اینکه نه‌تنها در مرکز استان بلکه در همه شهرستان‌های تابع آذربایجان غربی با مشارکت فرمانداری‌ و شهرداری‌ها چنین بازارچه‌ای ایجاد شده است، اظهار کرد: به نسبت جمعیت هر شهر تعداد غرفه‌‌های موجود افزایش پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار