کارگروه تخصصی زنان و خانواده شهرستان سلماس با حضور مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸ 18 March 2015

پایگاه خبری تحلیلی هدانا: شهلا تاجفر مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان غربی در این جلسه با تاکید بر لزوم توانمندسازی بانوان در سطح شهرستان افزود: توانمندسازی منجر به حضور سازنده بانوان در جامعه می شود.

وی لزوم احیای فرهنگ اصیل و با ارزش ایرانی در بین خانواده‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به نقش مهم و کلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش‌های اجتماعی به‌ منظور احیای فرهنگ اصیل ایرانی در بین خانواده‌ها توجه بیشتری شود.

تاجفر ادامه داد: زمانی خانواده و اجتماع از نشاط اجتماعی برخوردار می‌شود که وفاق، همدلی و همبستگی، تعلق و تعاملات اجتماعی در حد مطلوب باشد و رضایت از زندگی و سلامت روح و روان افزایش پیدا کند که در نتیجه آن آسیب‌های اجتماعی کاهش و انگیزه کار و تلاش افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اشتغال بانوان نیز گفت: باید مسئولان شهرستانی با همت بیشتری درباره اشتغال بانوان بویژه زنان سرپرست خانوار تلاش کنند.

مسعود حاجی علیلو فرماندار سلماس نیز در این جلسه، تقویت تشکیلات و ارتقای کمی و کیفی نیروی انسانی و توسعه سرمایه اجتماعی بانوان را از اولویت های مهم شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: باید با تشکیل و راه‌اندازی تشکل‌های غیردولتی در زمینه بانوان اهداف و برنامه‌های این جامعه در شهرستان پیگیری و بکارگرفته شود.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار سلماس نیز در این جلسه ضمن تشریح عملکرد امور بانوان فرمانداری سلماس به برگزاری برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) در سال 94 اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، ساماندهی مشاوران بانوان، ایجاد بانک اطلاعاتی بانوان شاغل در سطح شهرستان، استفاده از سالن‌های ورزشی سلماس برای بانوان، ایجاد بازارچه‌های دائمی فروش آثار و صنایع دستی بانوان سلماسی، معرفی زنان خود سرپرست مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس با هماهنگی فرمانداری به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات بانکی، برنامه ریزی برای معرفی زنان موفق و کارآفرین از رسانه ملی، برنامه ریزی برای ریشه کنی بی سوادی بانوان سلماس از جمله مصوبات این کارگروه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار