آرامش در مرز ایران - ترکیه برقرار است
کد خبر: ۱۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 23 March 2015

اگر چه ترانزیت کالا میان ایران و ترکیه در ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی همراه بوده‌ است، اما مدیرکل ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از بازگشت آرامش به مرز مشترک دو کشور خبر می‌دهد.

به گزارش نامه نیوز، محمدجواد عطرچیان با بیان اینکه تردد در مرز ایران و ترکیه به صورت روزانه در حال انجام است، گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در ترانزیت ایران و ترکیه وجود ندارد و روزانه حدود 300 کامیون ایرانی به ترکیه و حدود 400 کامیون ترک به ایران وارد می‌شوند.

وی افزود: امیدواریم مذاکرات انجام شده با هیات ترکیه‌ای به افزایش میزان پذیرش کامیون‌ها در مرز بیانجامد.

او با بیان اینکه طرف ترک برای سوخت‌رسانی به کامیون‌های ترانزیتی خود با مشکل مواجه است، افزود: در حال حاضر ما باک سوخت کامیون‌های ترکیه‌ای را هنگام ورود به ایران پلمپ می‌کنیم و بر همین اساس کامیون‌ها باید پیش از ورود به کشور ما سوخت خود را به میزان کافی دریافت کرده باشند.

عطرچیان تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار در 11 ماهه سال 93 حدود 8 میلیون تن کالای ترانزیتی در مرز دو کشور داشته‌ایم که این میزان نسبت به سال گذشته با 6.2 درصد رشد همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 4 پایانه مسافربری در کشور فعال شده‌است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای عید سال 94 میزان عبور از مرزهای کشور به بیش از 900 هزار نفر برسد که در صورت تحقق، این عدد از رشد 5 درصدی نسبت به سال 93 برخوردار خواهد بود.

او با بیان اینکه بندر امام (ره)، مرز بازرگان و بندرعباس فعال‌ترین مرزهای ترانزیتی کشور هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین ترانزیت ما به کشورهای عراق، ترکیه و ترکمنستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار