رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۸۰ خانه بهداشت روستایی با صرف ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۶۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 18 January 2016

به گزارش خبرگزاری تسنیم  ، جواد آقازاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای نوسازی و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیش از چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: امسال تعداد پزشکان عمومی مستقر در روستا‌ها از 220 نفر به 360 نفر افزایش یافت و حقوق دریافتی این افراد نیز از 2 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان افزایش داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: امسال برای 17 مرکز بهداشتی استان نیز وسایل آزمایشگاهی خریداری شده و تجهیز شده‌اند.

آقازاده تصریح کرد: امسال 136 مجوز به‌کارگیری بهورز نیز اخذ شده که مراحل گزینش را سپری کرده و راهی مراکز بهداشتی درمانی روستایی در اقصی نقاط استان آذربایجان غربی شده‌اند.

وی افزود: در سال 94 سرانه بیمه روستایی نیز در آذربایجان غربی از رقم 21 هزار تومان به 86 هزار تومان رسیده است و امسال 180 خانه بهداشت روستایی با صرف 18 میلیارد تومان اعتبار در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: امسال تعداد خودروهای بازدیدی این دانشگاه از عدد 168 به بیش از 200 دستگاه رسیده است.

آقازاده تصریح کرد: در سال 94 تعداد پزشک‌هایی که در مراکز مربوطه بیتوته می‌کردند از عدد 68 به 101 نفر ارتقا یافته است.

وی افزود: تعداد چهار آزمایشگاه جدید نیز در مراکز بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به تازگی راه‌اندازی شده است.

 مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار