کد خبر: ۱۷۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 06 February 2016
اینترنت پرسرعت در 1361 روستای سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم راه اندازی سامانه اینترنت پرسرعت در هزار و 361 روستای سیستان و بلوچستان گفت: سال آینده سال شکوفایی دولت تدبیر و امید است.
محمود واعظی روز شنبه در آیین بهره برداری همزمان سامانه اینترنت پر سرعت در هزار و 361 روستای سیستان و بلوچستان در روستای حاجی آباد زاهدان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این استان دارد.
*استقبال با شکوه از رئیس جمهور در کاخ الیزه نشاندهنده اهمیت ایران برای جهانیان است
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر رئیس جمهوری به ایتالیا و فرانسه گفت: استقبال با شکوه از رئیس جمهوری اسلامی ایران در رم و پاریس نشاندهنده اهمیت ایران در جامعه جهانی و آغاز ارتباطات نوین بین المللی است.
علی اوسط هاشمی روز شنبه در آیین اتصال هزار و 361 روستای سیستان و بلوچستان به شبکه اینترنت پرسرعت در روستای حاجی آباد واقع در هشت کیلومتری شهر زاهدان اظهار داشت: هم اینک نگاه های سطحی نسبت به ایران اسلامی در دنیا از بین رفته و فصلی نو در ارتباط با جهانیان آغاز شده است.
*25 هزار روستای کشور تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت قرار خواهند گرفت
معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هدف این سازمان ارائه اینترنت پرسرعت به 25 هزار روستا در سطح کشور است که تا پایان سالجاری 18هزار و 541 روستا تحت پوشش این خدمات قرار خواهند گرفت.
علی اصغر عمیدیان روز شنبه در آیین بهره برداری همزمان سامانه اینترنت پر سرعت در هزار و 361روستای سیستان و بلوچستان در روستای حاجی آباد زاهدان اظهار داشت: دولت یازدهم که پیش از این نیز قول انجام چنین طرحی را داده بود در کمتر از شش ماه وعده خود را در سیستان و بلوچستان عملی کرد.
*توسعه فضای کار و آموزش از اهداف ارائه خدمات اینترنت به روستاییان است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رونق فضای کسب و کار و ارتقا آموزش روستاییان از اهداف ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به روستاها است.
محمود واعظی روز شنبه در حاشیه آیین اتصال 1361 روستا سیستان و بلوچستان به شبکه پرسرعت اینترنت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد و پراکندگی روستاهای سیستان و بلوچستان، ایجاد زیرساخت های ICT و خدمات رسانی به روستاییان در اولویت کاری این وزارت خانه قرار دارد.
*بندر چابهار پشتیبان توسعه اقتصاد کشور است
سرپرست معاونت توسعه و تجهیز بنادر و مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت راهبردی پشتیبان توسعه اقتصاد کشور است.
محمدرضا الهیار روز شنبه در بازدید از طرح توسعه بنادر چابهار اظهار داشت: توسعه بندر چابهار برای مسئولان کشوری به ویژه وزیر راه و شهرسازی بسیار با اهمیت است
*میزگرد ایرنا / نقش سران و معتمدان طوایف در انتخابات
شماری از معتمدان طوایف سیستان و بلوچستان با شرکت در میزگرد خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز این استان دیدگاه های خود را در رابطه با نقش و اهمیت انتخابات و انتظارات مردم این استان از نمایندگان بیان کردند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان با در نظر گرفتن نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با دعوت از فعالان سیاسی و اجتماعی و سران و معتمدان طوایف و عشایر برای شرکت در میزگردهایی و طرح دیدگاه هایشان، راهکارهای مناسب انتخاب افراد اصلح تر را از زبان این افراد ارائه می دهد.
*وحدت امروز ایران اسلامی ثمره آگاهی همه اقشار جامعه است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: وحدت امروز ایران اسلامی در سایه آگاهی همه اقشار جامعه حاصل شده است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در همایش راهکارهای تقریب اقوام و مذاهب اسلامی در دانشگاه پیام نور زاهدان اظهار داشت: امروز همه وظیفه دارند از وحدت موجود در جامعه پاسداری و از هرگونه نواختن آهنگ تفرقه جلوگیری کنند.
*تنوع مذاهب و اقوام عامل مهم پیشرفت هر جامعه است
ایرنا- امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: تنوع مذاهب و اقوام می تواند عاملی مهم در پیشرفت و ترقی هر جامعه ای بحساب آید.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز یکشنبه در همایش راهکارهای تقریب اقوام و مذاهب در دانشگاه پیام نور زاهدان اظهار داشت: در ایران اسلامی اقوام و مذاهب مختلفی وجود دارند که هر یک به عنوان یک فرصت می توانند مسیرهای پیشرفت و توسعه کشور را هموار کنند.
*پرونده مسکن مهر کشور تا پایان سال آینده بسته می شود
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: دولت تدبیر و امید تاکید فراوانی برای اتمام واحدهای مسکن مهر دارد و برنامه ریزی شده تا پرونده آن تا پایان سال آینده در کشور بسته شود.
احمد اصغری مهرآبادی یکشنبه شب در شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: بزرگترین عیب مسکن مهر حجم بالا و گستردگی کار آن است که نیاز بود این روند با برنامه ریزی در ابعاد کوچکتر انجام شود.
*نخستین کشتی مسافری عمان وارد بندر چابهار شد
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: نخستین کشتی مسافری از کشور عمان امروز/دوشنبه/ وارد بندر شهید کلانتری این شهرستان شد.
حامد مبارکی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:با تلاش و رایزنی های انجام شده از سوی منطقه آزاد و اداره کل بنادر با مدیران منطقه آزاد 'صحار'کشور عمان و سفیر این کشور، خط کشترانی مسافری امروز رسما با سفر برخی مقامات و مسافران عمانی به چابهار آغاز به کار کرد.
*پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در زاهدان به بهره برداری رسید
همزمان با دهه غرور آفرین فجر، برگ زرین دیگری در عرصه علم و فناوری سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز شد تا در این برهه حساس به توسعه علم و دانش در کشور کمک کند.
استاندار سیستان و بلوچستان دوشنبه شب در حاشیه بهره برداری از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: ایجاد پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان می تواند به رشد علمی کشورها کمک کند.
*سند مدیریت یکپارچه سازی تالاب هامون در زابل رونمایی شد
نخستین سند تدوین مدیریت یکپارچه سازی تالاب بین المللی هامون امروز یکشنبه در زابل رونمایی شد.
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان در این آیین که بمناسبت روز جهانی تالاب ها برگزار شد گفت: برای تهیه سند مدیریت یکپارچه سازی تالاب بین المللی هامون از نظرات تمام افراد و بهره برداران این تالاب استفاده شده زیرا نقش مردم در حفظ و احیای آن مفید و پررنگ است.
مهردادعرب با اشاره به سخت کوشی و غیرت مردم سیستان در احیای تالاب هامون، اظهار داشت: مردم سیستان همیشه مطالبه و پیگیر احیای تالاب هامون هستند.
*اختلال در شبکه اینترنتی سیستان و بلوچستان و تلاش بی وقفه متخصصان شبکه های ارتباطی
اختلال و قطع و وصل مکرر شبکه اینترنت سیستان و بلوچستان آن هم همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این استان از یک طرف بسیاری از مشترکان را کلافه کرده و از سوی دیگر متخصصان و کارکنان مخابرات را به جنب و جوش و استرس مضاعف واداشته است. امروزه اگر نگوییم تمام فعالیت های مردم به طور مستقیم و غیر مستقیم به شبکه اینترنت ارتباط دارد به یقین بسیاری از کارها به این شبکه مرتبط می شود و در واقع شبکه اینترنت نقشی حیاتی در کنار سایر نیازهای انسان به خود گرفته است.
*دنیا جمهوری اسلامی را بعنوان کشوری صاحب علم و توانمند می شناسد
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پس از برجام نگرش دنیا با جمهوری اسلامی تغییر کرده و بیشتر دانشمندان و صاحب نظران علمی جهان، از ایران بعنوان صاحب علم در منطقه و جهان یاد می کنند.
وحید احمدی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه های منطقه هشت کشور در محل تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: پس از برجام دانشگاه های بزرگ دنیا خواهان ارتباط بیشتر علمی با دانشگاه های ایران هستند که این امر ارزش بالایی دارد.
*رسالت آموزش و پرورش تربیت مهمترین سرمایه اجتماعی است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رسالت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی کارآمد در جامعه به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی است.
آیت الله سلیمانی چهارشنبه شب در همایش سالانه شوراهای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آموزش و پرورش به دلیل ارتباط مستقیم با کودکان در سنین پایین کانون اصلی شکل دادن به شخصیت افراد است.
*وصیت نامه 37 شهید نوجوان سیستان و بلوچستان در زاهدان رونمایی شد
وصیت نامه 37 شهید نوجوان سیستان و بلوچستان در قالب عاشقانه های آسمانی همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز/ پنجشنبه /دراداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در زاهدان رونمایی شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری و مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان این برنامه تدارک دیده شده و در این راستا کودکان زاهدانی ضمن بازخوانی وصیتنامه این شهدا آثار هنری خود را در این زمینه ارائه می دهند.
*راه رسیدن به توسعه پایدار توجه ویژه به آموزش و پرورش است
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت: راه رسیدن به توسعه پایدار در تمام بخش ها توجه به مسائل مربوط به تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است.
مرضیه گرد چهارشنبه شب در همایش سالانه شوراهای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: قانون شوراها به عنوان یک قانون مترقی در راستای توسعه مشارکت مردمی با رویکرد اعتماد به مردم و واگذاری نقش حمایتی و هدایتی آنان در حوزه تعلیم و تربیت شکل گرفته است.
*زیبایی ها و ظرفیت های سیستان و بلوچستان را با عکس های موبایلی خود به تصویر بکشید
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان عکس های موبایلی شهروندان و مخاطبان را با نام خودشان در سایت ایرنا (موبایل گرافی) منتشر می کند./ زیبایی ها، ظرفیت ها و توانمندی های استان مان را برای دنیا به نمایش بگذاریم.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رسانه رسمی ایران اسلامی و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان در راستای رسالت خطیر اطلاع رسانی و بیان واقعیت های جامعه این بار با همکاری و همراهی عموم هموطنان به ویژه شهروندان سیستان و بلوچستان در صدد است تا چهره زیبا و جذابیت های این استان را به تصویر کشد.
*1.2 میلیون دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی کشور در حال تحصیلند
مدیرکل دفتر مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اینک یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در حدود 12 هزار مدرسه غیرانتفاعی کشور در حال فراگیری علم و دانش هستند.
مجتبی زینی وند روز چهارشنبه در نشست شورای نظارت مدارس غیر دولتی و هیات امنایی در زاهدان اظهار داشت: مدارس غیر دولتی عینی ترین مصداق حرکت در مسیر توسعه است زیرا این مراکز توانسته اند در کنار مدارس دولتی بخشی از مشکلات آموزشی کشور را مرتفع کنند
*ایران با تکیه برایمان ملت امن ترین کشور در درون زبانه های آتش جنگ در منطقه است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به ایمان و اراده ملت خود امروزه یکی از امن ترین کشورها در درون زبانه های آتش جنگ، خونریزی و تفرقه حاکم بر منطقه است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه زاهدان اظهار داشت: شعله های آتش جنگ، خونریزی و تفرقه عروسی ها را در افغانستان به عزا تبدیل کرده و در پاکستان صدها نفر قربانی این آتش اند و شعله های آن در عراق، سوریه و ترکیه نیز قابل مشاهده است.
*دیدار مدیرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از ایرنا
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به همراه معاونان و مسئولان اداره مطبوعات و روابط عمومی این اداره کل امروز /سه شنبه/ از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدن دیدن کردند.
حسین مسگرانی در این دیدار با مهم ارزیابی کردن جایگاه رسانه اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به سبب رسالت و وظیفه حساس ویژه خود تاکنون نقش بسیار مهمی در وحدت و انسجام عمومی به ویژه در استان پهناور سیستان و بلوچستان داشته است.
*امام جمعه اهل سنت زاهدان مردم را به حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان از 22 بهمن به عنوان یک روز ملی و پرافتخار برای ملت ایران یاد کرد و از عموم مردم خواست در راهپیمایی این روز بزرگ حضور گسترده ای داشته باشند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: ملت ایران 37 سال پیش با رهبر امام راحل (ره) در مقابل استبداد و حکومت خودکامه و استبدادی شاهنشاهی ایستادند و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.
*استاندار: سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری سال 96 خواهد بود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس توافق انجام شده با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور این استان که تاکنون ناشناخته مانده در سال 96 به عنوان مقصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.
علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: برای تبدیل این استان به مقصد گردشگری باید زیرساخت های لازم در سال آینده مهیا شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار