مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی از افزایش 595 میلیون مترمکعبی مصرف گاز طبیعی در استان در سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد و تعداد کل مشترکان را 721 هزار برشمرد.
کد خبر: ۱۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 07 April 2015

به گزارش اروم نیوز، مديرعامل شركت گاز آذربايجان غربي در پاسخ به سوالات خبرنگار با اروم نیوز درباره درصد پوشش شبکه گازرسانی در ارومیه و آذربایجان غربی گفت:در حال حاضر 98 درصد جمعیت شهری و 36 درصد جمعیت روستایی استان و همچنین بیش از 98 درصد جمعیت شهری و 44 درصد جمعیت روستایی آن از گاز طبیعی بهره مند هستند.

منصور صادقيان اظهار کرد:در تمامی شهرستانهای استان بیش از 98 درصد جمعیت شهری از گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی افزود: روستاهای شهرستان چالدران با سه درصد جمعیت بهره مند و چایپاره نیز با 63 درصد به ترتیب کمترین و بیشترین درصد برخورداری در بخش روستایی را دارند.

صادقیان با اشاره به آمار برخورداری چالدران از گاز طبیعی یادآور شد: هم اکنون یک روستا در شهرستان چالدران در مرحله اجرا، 6 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و 7 روستا نیز در مراحل پایانی طراحی قرار دارند که با پایان همه این طرحها درصد خانوار روستایی چالدران به 33 درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته مديرعامل شركت گاز استان، بخش سرو و سیلوانا در ارومیه از نعمت گاز طبیعی بهره مند نشده اند و در مرحله اجرای عملیات گازرسانی قرار دارند.

صادقیان در خصوص چرایی عدم پوشش شبکه گاز در برخی از نقاط ارومیه تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت گاز آذربایجان غربی برای گازرسانی نیازمند اخذ مجوز حفاری از شهرداری است و به دلیل اینکه مجوز حفاری برای برخی از مناطقی که ساخت و سازهای جدید و غیرمجاز وجود داشته باشد به دلایل مختلف صادر نمی شود.

وی درباره میزان مصرف گاز طبیعی استان در سالی که گذشت، افزود: در سال 93 ، چهار هزار و 825 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در آذربایجان غربی مصرف شد که 595 میلیون مترمکعب نسبت به سال 92 رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تعداد افزایش مشترکان گاز طبیعی در سال 93 نسبت به سال 92 را نیز 49 هزار مشترک عنوان و تصریح کرد: تاکنون بیش از 7 هزار و 585 کیلومتر شبکه گذاری در استان انجام گرفته و بیش از 328هزار انشعاب نصب و بیش از 721 هزار مشترک جذب گردیده است.

صادقیان تأکید کرد: در سال 94 برنامه پیشنهادی این شکرت جهت تصویب در مجمع عمومی صاحبان سهام این شرکت نصب بیش از 21 هزار انشعاب شهری و روستایی و جذب بیش از 49 هزار مشترک است.

مديرعامل شركت گاز آذربايجان غربي با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به 185 روستا در استان در حال انجام است،خاطرنشان کرد: این شرکت در سال 94 تمرکز ویژه ای بر برخورداری روستاهای استان از گاز طبیعی دارد که در صورت تأمین اعتبارات لازم و مورد نیاز درصد بهره مندی جمعیت روستایی از گاز طبیعی افزایش قابل توجهی خواهند یافت.

گفتنی است منزل مسکونی شهید ورزمریاری و مسجد جامع شهرستان سلماس جزء اولین مشترکان گاز طبیعی در استان هستند که در سال 1373 کنتورهای آنان نصب شده است و عملیات گازرسانی به آذربایجان غربی نیز تا اواخر سال 1378 زیر نظر منطقه 8 گازرسانی تبریز انجام می شد.

شرکت گاز آذربایجان غربی به صورت مستقل در اواخر سال 1378 ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار