قائم مقام امور مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برگزاری جشن نفس در این شهر خبر داد و گفت: برای نخستین بار این جشن در استان کهگیلویه و بویراحمد و در ماه رمضان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 17 April 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سالار جوکار ظهر امروز در نشست کارگروه بیماران خاص اظهار کرد: به منظور حمایت از بیماران خاص مرکز پزشکی هسته‎‌ای در بیمارستان امام سجاد(ع) و مرکز تشخیص غربالگری و تشخیص سرطان در بیمارستان شهید رجایی یاسوج احداث می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه در سال گذشته 420 مورد بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود داشت، افزود: 70 درصد این بیماران فوت کردند که با توجه به روند افزایشی بیماری سرطان در استان و نیاز بیماران به مراقبت در خانه، موسسه سرطان انتخاب در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت قول تأمین نیرو برای همکاری و مراقبت از بیماران در منزل داده شده است.

جوکار از راه‌اندازی کلینیک ام.اس در یاسوج خبر داد و تصریح کرد: این کلینیک با مشارکت موسسه خیریه و حوزه درمان بیماری‌های خاص استان در هفته بیماری‌های خاص که از 16 تا 22 اردیبهشت است راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری جشن نفس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: سیزدهمین جشن نفس برای نخستین بار به میزبانی شهر یاسوج در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: این جشن با حضور خانواده‌های اهداء کننده عضو و گیرندگان اعضا برگزار می‌شود.

جوکار از تشکیل مجمع خیرین اهداء خون خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این مجمع نیازمندی‌های بیماران خاص به خون تأمین می‌شود.

وی در پایان خواستار فعال شدن هیأت ورزشی بیماران خاص در استان شد و گفت: هیئت ورزشی بیماران خاص در استان تشکیل شده اما بیماران خاص از این هیئت استفاده نمی‌کنند که باید این هئیت فعال‌تر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار