معاون دادستان عمومی وانقلاب مشهد خبر داد:
معاون دادستان عمومی وانقلاب مشهد گفت: جاده حاشیه کال زرکش تا میدان هفت خان از وانت بارهایی که باعث ایجاد مزاحمت در آن منطقه می شدند پاک سازی شد.
کد خبر: ۲۲۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 02 May 2016
به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی وانقلاب ناحیه 6مشهد قاضی محمد بخشی محبی با اعلام این خبر گفت: عصر امروز با حضور ریاست کلانتری کاظم اباد و دهیاران منطقه توس و زرکش دستورات و تدابیر قضایی لازم در جهت برخورد با متخلفان و سودجوياني که در بلوار توس مشهد و کال زرکش اقدام به فعالیت های غیرمجاز بهداشتی خرید و فروش میوه و صیفى جات الوده که تهدید علیه بهداشت عمومی نیز می باشد صورت پذیرفت.
وی افزود: این متخلفان و سودجویان با تجاوز به راهها در حاشیه جاده اقدام به ساخت الونک های غیرمجاز و غیر بهداشتی و همچنین پارک وانت بارها در حاشیه جاده می نمودند و منجر به ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان وإيجاد تصادف وترافيك  شده بودند که پس از تذکرات قانونی لازم، آثار تصرفات آنها امروز برچیده شد.
وی بیان داشت: از جمله تخلفات و جرایم این سودجویان نزاع های دسته جمعی، خرید و فروش مواد مخدر، ایجاد مزاحمت برای بانوان و اطفال، مشکلات بهداشتی، تعرض به حریم راهها، مخاطرات جانى و تخریب تاسیسات جاده ای بود که درراستاى پیشگیرى از وقوع جرایم در حوزه قضایی دستورات واقدامات لازم برای برخورد قانونی با این افراد صورت گرفت.
سرپرست دادسرای ناحیه 6مشهد ادامه داد: بر اساس ماده 6قانون ایمنی «راه ها و راه آهن» اقدام هر گونه عملیاتی که موجب خرابی جاده گردد همچنین ایجاد هر گونه مستحدثات یا درختکاری یا زراعت یا اقدام به حفاری در‌حریم قانونی شاهراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی و راه‌آهن که میزان هر یک به طریق و وسائل متناسب مشخص و از طرف وزارت راه آگهی می‌شود بدون‌اجازه وزارت راه ممنوع است و اشخاص ذینفع می‌توانند به مراجع دادگستری مراجعه کنند و دادگاه خارج از نوبت به اینگونه پرونده‌ها رسیدگی نموده و حکم لازم را‌صادر می‌کند.
وی در خصوص تعیین تکلیف فروشندگانی که با آنها برخورد شده است تصریح کرد: این افراد از قبل نیز به میدان بارهای شهرداری معرفی شده بودند و هم اکنون نیز می توانند با مراجعه به شهرداری و دریافت غرفه های فروش، اقدام به معامله اجناس و راه اندازی مجدد کسب وکار خود نمایند.
نیروهای گشت و تجسس پلیس با متخلفان برخورد می کنند
در ادامه فرمانده انتظامی مشهد نیز گفت:20سال است که تعدادی سودجو با احداث چادر و سازه های بتی در حاشیه جاده توس از کال زرکش تا میدان هفت خان که مسیری 15کیلومتری را شامل می شد مستقر شده بودند و پیگیری های شوراها و مامورین بسیج در این زمینه نه تنها نتیجه ای نداشت بلکه منجر به درگیری نیز شده بود.
سرهنگ محمد بوستانی افزود: متاسفانه بسیاری از این وانت بارها و سازندگان سازه ها در قالب فروش اجناس خود مانند میوه اقدام به مبادله مواد مخدرو مشروبات الکلی می نمودند که این موارد به صورت مستند و مکتوب به دادسراي مشهدگزارش شد وپس از اخذ دستورات قضایی صادره تیمی به سرپرستی سرگرد محمد بِزی رییس کلانتری کاظم آباد وارد عملیات شده و بیش از یکصد سازه را پاکسازی کرد.
وی بیان داشت: به منظور جلوگیری از تصرف مجدد و استقرار این وانت بارها و سازه ها در حاشیه جاده،  عوامل گشت و تجسس کلانتری کاظم آباد بر منطقه نظارت داشته و با متخلفین برخورد قانونی خواهند کرد.
وی اظهار داشت: همچنین به منظور مقابله با سوداگران مواد مخدر و ضایعات فروشان نیز طرح های پیشگیرانه ای در این منطقه در دست اقدام است
برچسب ها: مشهد ، دادستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار