با حضور جهان پهلوان سیامند رحمان نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس وجمعی از مسوولان شهرستان از توسعه 2 کلاس فضای آموزشی در مدرسه ابتدایی روستای کلاکین و همچنین خانه بهداشت این روستا بهره برداری شد.
کد خبر: ۲۲۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 10 May 2016


افتتاح


جوان پرس :
 
دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح مدرسه و خانه بهداشت روستای کلاکین پیرانشهر که با حضور امام جمعه پیرانشهر، جهان پهلوان سیامند رحمان قهرمان چندین دوره جهان و پارالمپیک، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز و اعضای شورای اداری شهرستان در مسجد جامع  روستای کلاکین برگزار شد، طی سخنانی گفت: اقداماتی که خیرین مدرسه ساز در طول سالهای اخیر در امر ساخت مدارس انجام دادند واقعاً در نوع خود یک رکورد تکرار نشدنی بشمار می آید و بر همین اساس پیشنهاد میکنم که عنوان مجمع خیرین مدرسه ساز به مجمع خیرین حوزه تعلیم و تربیت تغییر یابد.

ی ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز بعنوان بزرگترین مجمع مردمی کشور نقش اساسی در تأسیس، توسعه، تجهیز و نوسازی فضاهای آموزشی کشور دارد تا جائیکه بر اساس آمارهای موجود بیش از یک سوم از مدارس و تجهیزات آنها توسط خیرین عزیز تاسیس و تجهیز شده اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز پیرانشهر همچنین در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مجمع خیرین مدرسه ساز پیرانشهر از سال ۸۶ تاسیس شده است که تا کنون بالای ۱۲ کلاس توسط این مجمع تاسیس و همچنین حدود ۵ و نیم هکتار زمین در ۴۱ نقطه مختلف با تغییر کاربری آموزشی به مجمع خیرین مدرسه ساز اهدا شده است.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۵ بعنوان «اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، ادامه داد، خیرین عزیز و مسئولان خدمتگزار باید در سال جدید با پرهیز از تکرار شعار به سمت عملیاتی شدن برنامه خود در حوزه های مختلف کاری بروند و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در راستای رعایت اصل اقتصاد مقاومتی در انجام برنامه های خود گامهای مؤثرتری بردارند.

ماموستا محمودی، امام جمعه پیرانشهر نیز در ادامه این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر «رسول خضری» نماینده شهرستان در مجمع خیرین مدرسه ساز پیرانشهر، طی سخنانی کوتاه گفت: سرمایه گذاری در امر مدرسه سازی کاری است خداپسندانه که نه تنها در این دنیا باعث خوشحالی مردم می شود بلکه در واقع کسی که در امر خیر مدرسه سازی و بهداشت گام برمی دارد اقدام به ذخیره توشه برای آخرت خود میکند و بدون شک در آخرت مورد رحمت و مغفرت خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سطح کشور و وجود مشکلات مالی دولت برای توسعه آنها خواستار توجه بیشتر مردم خیر و نیکوکار که دارای توانایی های مالی می باشند به امر خیر مدرسه سازی شد.

شایان ذکر است که دو کلاس آموزشی در فضای۹۰متر مربع به همراه نمازخانه و سالن مطالعه با تأمین اعتباری در حدود ۹۰ میلیون تومان به فضای موجود مدرسه ابتدایی روستای کلاکین پیرانشهر اضافه شد،همچنین یک باب خانه بهداشت به متراژ ۲ هزار متر مربع با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان توسط خانواده خیر مدرسه ساز «بهروز پریزاد» تاسیس و به بهره برداری رسید.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار