: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته ۱۳ و نیم میلیارد تومان برای راه‌اندازی و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی در آذربایجان‌غربی هزینه شده است.
کد خبر: ۲۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 20 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، جواد آقازاده امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت آغاز هفته سلامت گرد هم آمده بودند، شعار هفته سلامت در سال جاری را "ایمنی غذا از مزرعه تا سر سفره" عنوان و اظهار داشت: از ابتدای اردیبهست سال 94 به مدت یک هفته در آذربایجان‌غربی مصادف با هفته سلامت است.

وی تعداد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی را 16 هزار نفر در 24 شبکه بهداشت و درمانی دانست و گفت: مدیریت در این استان به سبب چند قومیتی بودن آن و نیز به سبب وجود بخش‌هایی همچون مباحث پژوهشی و پاسخگویی به دانشجویان پیچیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید به حوزه سلامت به صورت جامع نگریست تصریح کرد: در سال 93 حدود 1 هزار و 32 میلیارد تومان گردش مالی در دانشگاه علوم پزشکی استان رخ داد که 450 میلیارد تومان به درآمد اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه سال 93، 24 و نیم میلیارد تومان صرف اعتبارات عمرانی شده است افزود: در سال جاری حدود 770 میلیارد تومان به بخش درآمد در نظر گرفته شده است و به منظور محرومیت‌زدایی در استان نیازمند افزایش جذب اعتبارات ملی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از پرداخت بدهی 3 میلیارد تومانی بیمارستان‌های شوط، پلدشت، اشنویه و ماکو در سال گذشته خبر داد و افزود: سال 93 اورژانس پیرانشهر و سردشت افتتاح شد و اورژانس نقده نیز برای بهره‌برداری نیازمند تزریق 400 میلیلون تومان اعتبار است که با صرف این اعتبار تا دو ماه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی اورژانس نبی اکرم (ص) اشنویه را نیازمند بازسازی خواند و اظهار داشت: "آی وی اف" بیمارستان مطهری ارومیه نیز بازگشایی شد.

آقازاده از تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشتی و درمانی در نقاط محروم استان با صرف اعتبار 13 و نیم میلیارد تومان خبر داد و گفت: استان از نظر فضای فیزیکی دارای عقب‌ماندگی‌های بسیار بوده و نیازمند توجه ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی افزود: سال گذشته 93 متخصص وارد آذربایجان‌غربی شدند که 90 نفر آنها در شهرستان‌های محروم استان اسکان یافتند 15 نفر نیز در رشته‌های مختلف به هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جذب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار