کد خبر: ۲۵۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 27 June 2016

به گزارش تابناک (آذربایجان غربی) به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ عزیز حسنی نالوسی، بمباران شیمیایی سردشت را اقدامی ناجوانمردانه و غیرانسانی خواند که با استفاده از سلاح‌های شیمیایی مردمی مظلوم و بی‌دفاع را مورد اماج حمله قرار دادند.

وی به روایت این اقدام قبیح وغیر انسانی پرداخت و گفت: در سال ۶۶ رژیم بعث عراق در یک اقدام ناجوانمردانه و با استفاده از سلاح‌های شیمیایی سه نقطه پر ازدحام شهر سردشت شامل میدان سرچشمه، چهار راه پست، چهار راه هلال احمر و روستای رشه هرمه را مورد حمله قرار داد و براثر این حمله تعداد زیادی از مردم شهرسردشت شهید و مجروح شدند.

فرماندار شهرستان سردشت به آمار شهیدان و جانبازان اشاره کرد و افزود: شهرستان سردشت با تقدیم ۸۵۰ شهید بیشترین سهم را به نسبت جمعیت در سطح استان دارد که از این مجموع ۱۱۸ نفر شهید شیمیایی هستند.

وی اضافه کرد: هچنین بر اساس آمار رسمی ۲ هزار و ۲۵۰ نفر جانباز در این شهر داریم که یک هزار و ۴۷۰ نفر از آن‌ها جانباز شیمیایی هستند.

حسنی نالوسی در تشریح برنامه‌های گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت گفت: امسال به رسم هر سال برنامه‌های متنوعی در راستای گرامیداشت ۷ تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت تدارک دیده شده و ستاد گرامیداشت ۷ تیر با هشت کمیته مختلف شامل کمیته‌های پشتیبانی، حمل و نفل و ترافیک، اسکان، امداد و نجات، فرهنگی و اطلاع رسانی، امنیت، استقبال و کمیته مردمی مسئولیت برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارد.

وی افزود: طی جلسات متعدد ستاد گرامیداشت ۷ تیر برنامه ریزی‌های اولیه صورت گرفته وآمادگی کامل را برای برگزاری مراسمی با شکوه در خور و شایسته شهیدان شیمیایی سردشت داریم.

فرماندار شهرستان سردشت اجرای ویژه برنامه گرامیداشت ۷ تیر در محل مسجد جامع سردشت، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و محل اصابت بمب شیمیایی، اکران فیلم سپیده دمی که بومی لیمو می‌دهد، اجرای نمایش (ژیانه وه) توسط هنرمندان انجمن شیمیایی حلبچه از جمله برنامه‌های گرامیداشت بیست و نهمیمن سالروز بمباران شیمیایی سردشت عنوان کرد.

حسنی نالوسی ادامه داد: در این مراسم تعدادی از مقامات کشوری و استانی جهت همدردی و همراهی با مردم سردشت شرکت خواهند نمود و همچنین در راستای انعکاس بهتر و بیشتر مظلومیت سردشت مهمانانی از اقلیم کردستان بویژه وزیر امور شهیدان و انفال، مدیر اداره شهیدان و انفال استان‌های سلیمانیه و گرمیان، مدیر اداره شهیدان و انفال قلعه دیزه، مدیر اداره شهیدان و انفال حلبچه، مسئول مالبند اتحادیه میهنی در حلبچه، مسئولین اتحادیه میهنی و جمعی از فعالان اجتماعی اقلیم کردستان عراق و اعضای انجمن شیمیایی حلبچه دعوت شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار